uranus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei! Jeg skulle gjerne hatt en måte å loggføre hvor folk kommer fra når de besøker siden min, men bare loggfører de 30 siste besøk lenkene. Noen som vet hva jeg mener og kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 $_SERVER['HTTP_REFERER'] gir deg informasjon om hvor man kommer ifra Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Ja det vet jeg, men må loggføre kun de eksterne referrer folka og logge de 30 siste bare Lenke til kommentar
allyse Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Tror du får all info du trenger i apacheloggen. jobb direkte mot den du Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Allyse Hehe.. Jeg vil gjerne ha noe å jobbe utifra.. Har aldri jobbet mot Apachelogg før, så er det noe smart jeg kan Google for å finne noe? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Er ikke så veldig vanskelig. Du har et script som henter ut HTTP_REFERER, skjekker at denne URIen ikke er den samme som siden din, så skriver du denne til en database. Så henter du den fra databasen, setter en limit på 30, og setter de opp i en tabell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå