Gå til innhold

DVD til Harddisk feil

Anbefalte innlegg

Eg har skaffa meg eit sony videokamera som brenner direkte inn på DVD plater ( små som er plass til 1,4GB på ).

når eg er ferdig og filmer finaliserer eg dei som det heiter.

går heilt fint å sjå film no, både på data og på dvd speler.

problemet oppstår når eg skal overføre filene frå DVD til harddisken, då får eg CRC feil ( sirkulerende overflødighetskontroll ).

det går å overføre dei små filene som filmen er "bygd" opp av. men når eg skal ta den største fila ( ca 900-1000 mb ) så får eg CRC feil :cry:

noen som veit kva som er gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke peppes pizza, ingen "svar på timen" garanti...

Prøv forskjellige program til å rippe denne DVD'en, DVD-decrypter eller lignende. DVD-Decrypter har en funksjon som overser feil, og fortsetter i det uendlige til DVD'en er fullført.

Tok meg en gang 47 timer å fullføre en plate, men det gikk.

Lenke til kommentar

Det store problemet ditt med dette kameraet er at DVDen blir finalixed. Du må rippe den for å redigere og da er den jo allerede komprimert. Disse kameraene er beregnet på folk som ikke gidder å redigere film så hvis du skal det anbefaler jeg kjøp av et DVcam! Bruk formuet på AKAM så vil du kansje finne ut mer og få gode råd hos folk som driver med dette til hverdags.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noen om disse kameraene når det gjelder finalizing, kansje du finner noe i manualen ang. dette.

Ellers kan du bruke DVDtoAVI for å rippe til redigeringsfil, da skal de fleste redigeringprogrammer støtte filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...