Aero90 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hallo. I går fikk jeg et W32.Alcra.B virus på min data. Dette har jeg da fjernet ved hjelp av norton antivirus i safe mode. Men leser dere dette: http://securityresponse.symantec.com/avcen...32.alcra.b.html Så ser dere at den stopper tilgangen til oppgavebehandlig og flere dos commands, som regedit og cmd Jeg er 99% sikker på at viruset er borte. Jeg får opp oppgavebehandlig, men tilgangen på cmd og regedit er fortsatt borte, med andre ord, jeg får ikke innstalert programmer, osv. Og jeg vil nødig innstalere XP enda en gang. Så jeg lurte på om det er noen av dere som har noen ideér? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har du fjernet verdien fra registeret som Symantec sier i pkt 4? "Click Start > Run. Type regedit Click OK. Note: If the registry editor fails to open the threat may have modified the registry to prevent access to the registry editor. Security Response has developed a tool to resolve this problem. Download and run this tool, and then continue with the removal. Navigate to the subkey: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run In the right pane, delete the value: "winupdates" = "%ProgramFiles%\winupdates\winupdates.exe /auto" Exit the Registry Editor." Bernt K Lenke til kommentar
Aero90 Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Det er det som er problemet, regedit/cmd osv. funker ikke. Det er bare en svart boks som bruker 100% av CPUen og tar lengere tid å få lukket (Må bruke "Avslutt nå"). Det er fikset nå, takk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=562932 (som var den første plassen jeg posta, men var egentlig feil plass) Endret 10. april 2006 av Aero90 Lenke til kommentar
berxter Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Heh, det er øya en blir blind først på..., og jeg som så etter om du skrev at regedit ikke ville. Briller, må ha briller. Flott at det løste seg. Bernt K Endret 11. april 2006 av berxter Lenke til kommentar
Aero90 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Heh, det er øya en blir blind først på..., og jeg som så etter om du skrev at regedit ikke ville. Briller, må ha briller. Flott at det løste seg. Bernt K 5902350[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå