magnulf Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei, jeg lurte på om det er stor ytelsesforskjell på Swiftech Storm og Apogee? Noen som har noen utspill å komme med? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Uten å ha sammenliknet disse, ville jeg nok holdt en knapp på Storm G4. Forskjellene er sannsynligvis ikke store, men jeg regner med at de går i Storm´s favør. En liten fordel med Apogee-løsningen, er at den er mindre restriktiv, og tillater derved en høyere gjennomstrømning. Dette kan i enkelte tilfelle være fordelaktig, spesielt om man har blokker i systemet som profiterer på høy(ere) flow. Storm-blokka har en liten "achilleshæl", ved at dysene i denne er uhyre små; ca 0,8mm. Dermen kan en eller flere av disse tilstoppes, om man slurver med rensligheten i kjølesystemet. Normalt er ikke dette noe problem. Om man skulle oppleve en dalende kjøle-effekt fra blokka, er det svært enkelt å demontere denne for rengjøring av dysene. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Storm er nok den beste ja . Du kan ta en titt på den testen her: http://www.systemcooling.com/swiftech_apogee-01.html Men den forvirrer meg litt mellom hvilken som er best av apogee og mcw6002. Tendensen ser jo ut til at mcw6002 ligger en knapt hestehode foran apogee, men under konklusjonen sier de at apogee yter likt med mcw6002 Storm er likevel den beste, men den trenger en del flow på grunn av de små dysene(ja, Skrue, nå drar du vel fram artikkelen din igjen ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Haha, kan jo bli fristet til det ja! Ikke minst fordi resultatet fra en proff-test i bunn og grunn ligger ganske tett opptil hva jeg med mine svært begrensede midler kom frem til. Ellers så var det jo en veldig interessant og svært vitenskapelig test! innrømmer mer enn gjerne at jeg misunner Lee Garbutt, mtp det utstyret han disponerer. Hvem som er best av mcw6002 og apogee er faktisk ikke så lett å avgjøre. For meg synes det i alle fall som at førstnevnte ligger et lite hestehode foran? Men forskjellene er jo uansett marginale, og kan fort utjevnes ved en uheldig eller for den saks skyld god montering av blokkene. Dermed blir det nesten hipp som happ, og da strander vel det hele på hvilket design man liker. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hvem som er best av mcw6002 og apogee er faktisk ikke så lett å avgjøre.For meg synes det i alle fall som at førstnevnte ligger et lite hestehode foran? Men forskjellene er jo uansett marginale, og kan fort utjevnes ved en uheldig eller for den saks skyld god montering av blokkene. Dermed blir det nesten hipp som happ, og da strander vel det hele på hvilket design man liker. 5901639[/snapback] Han har jo remontert blokkene 5 ganger, med en forskjell på ca. 0,2c som største forskjell. Men nå ble det enda en blokk jeg må vurdere. Men det virker som om microplex priser apogeen for høyt eller noe sånt. MCWen koster 450kr, mens apogeen koster 500kr. Var ikke noe av det viktigste for Swiftech når de designet blokken å redusere kostnadene og dermed også prisen? Nesten fristet til å velge mcw6002 jeg nå Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hehe, nå mente jeg ikke å trekke i tvil resultatene til Mr. Garbutt da! Det jeg først og fremst tenkte på, var jo hvor flinke du og jeg og menigmann er, når vi monterer vannblokker. Avhengig av det, vil jo resultatene fort kunne slå begge veier. Verdens beste vannblokk vil neppe yte som forutsatt, om det f.eks ligger et bikkje- eller marsvinhår mellom kjøler og CPU. (Ja, jeg har opplevd slikt!) Hva webshops generelt gjør med prisene sine tør jeg ikke si så mye om. Men at de nok tar i litt når det gjelder "må ha"-produkter er det vel liten tvil om. Samtidig er jo konkurransen lynskarp, så det ligger vel visse begrensninger der. Personlig ville jeg valgt en blokk som er demonterbar, altså Apogee. En blokk som kan demonteres for rengjøring og oppshining innvendig vil jo alltid kunne bringes tilbake til max-ytelse, i motsetning til en hermetisk lukket utgave. Ikke dermed sagt at en slik er umulig å rengjøre, men det blir antakelig aldri like effektivt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ahh, jeg trodde det gikk ann å demontere mcw6002 også jeg... Nei da går jeg for apogee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå