Gå til innhold

Til alle dere Artemis Fowl fans!:

Momochi_Zabuza

Anbefalte innlegg

Denne passa på Film/tv og bøker, så jeg måtte ta den her XP siden det er to forskjellige plasser den hører til

Søss har skrevet denne på Nintendoforumet og andre forum. Posta bare denne her jeg for henne

For et år siden så fikk jeg høre at de skulle lage en film av Eion Colfers gode bøker av Artemis fowl, men så fikk jeg høre at den blei mislykka og tenkte ikke noe mere på den. Pluttselg så sa dem at den SKULLE komme en film av Artemis Fowl i 2007! Ganske lenge til så jeg har ingen trailer. Hadde et bilde en gang, emn finner det ikke :/

Her er litt info om selve lagingen av filmen:

Kan hende jeg tar feil, men jeg mener at dem startet i 2002.

Mirimax produserer den.

Director: Larry Gutterman (passet så å si den settningen på engels :p)

Det er ingen som vet helt hvem som skal spille Artemis fowl.

Det ble sagt at de skulle filme i Hollywood, men Colfer mener at den skal bli filmet i selveste Irland (nå blei brutter glad siden han elsker Irland :p)

Her er en noe jeg tok fra en side. Gidder ikke å oversette den:

Cameron Diaz may star in "Artemis Fowl" movie

Cameron Diaz could star in a film based on a book described as the Irish version of Harry Potter. The rights to Eoin Colfer's book Artemis Fowl have already been snapped up by Miramax Films and publishers Puffin. Colfer has called the book Die Hard with fairies. The book will be published in the UK and US on Thursday, May 3, and

ryder.gif

is being tipped as the next big thing in children/adult crossover books.

Colfer's story features a 12-year-old criminal mastermind who kidnaps a fairy and ransoms her for gold. Colfer, 35, from Wexford has already visited Hollywood to discuss making a movie based on his book. He said, "I suggested Winona Ryder for the part of the fairy because I'm a big fan and she'd be great for the part. The studio execs said 'Fine, but what about Cameron Diaz?' Apparently all the Charlie's Angels girls are hot at the moment."

Enda mere nyheter for dem som ikke viste dette mine fowl fans ^^ :p :

Dere vet at de bøkene som er på kjøp er som følgene:

Artemis Fowl

Artemis Fowl: Operasjon Arktis

Artemis fowl: Evighetskoden

Artemis fowl: Arkivet

Men nå har det kommet en ny bok! Artemis Fowl: Opal Bedraget

Her er et bilde av boken. Den ser slik ut på norsk selv om det ikke står på norsk :p.

52859.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4393.png Her er et bilde som noen har tegnet som mener Artemis fowl og Kristorrnia Kort ser ut

Om dere ønsker å ha bakruns bilder på PCen deres av Artemil fowl, så får dere noen her :)^^

http://i30.photobucket.com/albums/c323/pho...l_1600x1024.jpg Opal Koboi: 1600x1024

http://i30.photobucket.com/albums/c323/pho...s_1600x1024.jpg Artemis fowl: --"--

http://i30.photobucket.com/albums/c323/pho...r_1600x1024.jpg Butler: --"--

http://i30.photobucket.com/albums/c323/pho...y_1600x1024.jpg Kristorrnia Kort (LEP):--"--

Om dere andre som ikke har lest boken før så skal du få litt info, kanskje den kan komme i smak for deg ^^:

Artemis Fowl er vidunderbarnet med et spesielt talent for forbrytelser, men det er ikke alltid nok i møte med alver som både er bevæpnede og farlige.

Fortellingene om Artemis Fowl har mange uventede vrier og vendinger som åpner opp en ny verden full av magi, spenning og humor.

I den første boka er han tolv år, faren hans er borte og han ønsker å finne ham. Men det er ikke før i neste bok han forsøker å finne ham. Han er nemelig blitt kidnappet av en gjeng Mafiaer.

Familen hans er veldig rike. Fowl godset er en vidunderlig plass med stor hage og et stort hus. Moren hans er blitt skrullete i huet fordi hun venter og venter på at faren (Artemis) til Artemis II skal komme hjem. Det var en gang i boken hun var så tullete at hun begynte å tro at en pappdukke av faren hadde kommet hjem :p

Artemis er et vidunder barn. Han er ikke dum, ikke serlig ute og er aktiv, og han er ikke sammen med andre unger. Hans trofaste Tjener Bitler har vert hos ham i alle disse tolv årene og han er en skikkelig rå type. Han er trent op til å være Artemis livakt og er den beste butleren man kan tenke seg. Hele boken av nr1 handler mest om hans plan i å få tak i gullet til alvene. Alver elsker skinnene ting, helst gull.

Nå gidder jeg ikke å skrive så mye mer, men jeg kan si egenskapene til noen av de du får høre mye om i boka:

alvene (leprecaun LEP) Er en spesial styrke under jorden. Smarte og bevepnet, men snille (mange ganger).

Gnomer er kjent for å hekte av kjeven for å grave seg ned i gjorden. Kommer ut rester som ikke er proteiner og det ut bakfra :p For mye leire i jorden kan føre til en skikkelig fæl gass som ikke går opp i luften, men synker.

Feer er utrolig smarte, men noen kan være ganske onde.

Alle disse er faktisk under 160m og flere år gamle, men ligner på småunger.

Så har vi kentaurer som er smartere en smartes med sine data utsyr :p

Jeg vil gjerne ha en liten kritikk om hva dere syntes om den infoen jeg skrev ^^

Her har jeg noen spørsmål om du ikke vet hva du skal si :p XD

Gleder du deg?

Fikk du lyst til å lese bøkene?

Kan du ikke vente på å få kjøpt siste boka som har kommet?

Har du mere info en det som står her om filmen?

Din kritikk om boken?

Din kritikk om mitt arbeid :p? ^^

Skrevet av Søstra mi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...