Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HVordan oppgradere chipset til A8n-sli premium?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å oppgradere A8n-sli premium biosen min til versjon 1009, det som står på Asus sine sider er da; For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later. Den har je lastet ned. Når jeg da har laget den disketten med oppgraderinga, disketten står i, Jeg starter på nytt og når den skal boote fra diskett får jeg; ntldr is missing, press any key to restart. så fort jeg tar ut disketten starter windows. Det jeg lurer på er hvordan skal jeg da få oppgradert chipsettet? Hjelp :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du laget disketten som en systemdiskett? (eller hva det heter)

5898436[/snapback]

Oppstartsdiskett du mener? Nei, hva skal det være godt for, siden det er oppgraderingen til chipset jeg vil ha på den? Jeg er helt blank, så jeg bare spør :-)

Lenke til kommentar

bare jeg som misforsto hva du egentlig skulle gjøre tenker jeg.. du skulle bare installere chipset-driverne vel? da har man jo ikke i disketten under oppstart av windows.. men hvis det var no bios ting du skulle oppdatere så må vel disketten være en oppstartsdiskett. bare tenkte det var det som mangla siden du sa at du ikke kunne b00te fra disketten.

Men bortsett fra det er det jo fint om du forteller hva som var løsningen på ditt problem, siden det er det som er så smart med forum, man kan sjekke om andre har hatt samme problemet før slik at man slipper å skrive et nytt innlegg når det allerede står beskrevet en løsning på akkurat det man plages med.

Lenke til kommentar
bare jeg som misforsto hva du egentlig skulle gjøre tenker jeg.. du skulle bare installere chipset-driverne vel? da har man jo ikke i disketten under oppstart av windows.. men hvis det var no bios ting du skulle oppdatere så må vel disketten være en oppstartsdiskett. bare tenkte det var det som mangla siden du sa at du ikke kunne b00te fra disketten.

Men bortsett fra det er det jo fint om du forteller hva som var løsningen på ditt problem, siden det er det som er så smart med forum, man kan sjekke om andre har hatt samme problemet før slik at man slipper å skrive et nytt innlegg når det allerede står beskrevet en løsning på akkurat det man plages med.

5902457[/snapback]

Jeg trodde jeg hadde chipset driverne på disketten, men det var sata2 drivere :blush: Men jeg har støtt på et nytt problem nå da:S Å restarte pc virker ikke. hverken i windows eller eller knappen på kabinettet. Så viss jeg vil restarte må jeg slå pc av, og så på igjen. Like før jeg gir opp sata2 harddisk, vet jo ikke hva jeg skal gjøre. Endret av Kjetil-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...