Spartan Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Nå som Blue ray og hd dvd dukker opp i butikkhyllene hvert øyeblikk så vet vi hva som skjer: Nytt utstyr skal kjøpes! Selvfølgelig kan vi forsøke å stoppe utviklingen en stund, men neste gang du blir invitert til naboen for å se på en blue ray film så blir nok mange av oss solgt :!: Skal vi si 7000 kr. blakkere sånn ca. i september ? Og hva skjer videre ? NRK og TV2 mafian skal selge oss nye digitalbokser til neste år. De av oss som har kabel kan vel si at det trenger man strengt tatt ikke, men.. ..neste gang du besøker naboen så skjer det noe i hue Skal vi si ca. 1500 pr. boks i 2007 ? Og videre: Flattskjermen du har i stua som er hd klar må nok byttes når Blue ray/digitalboksene kommer. De var nok ikke så hd klare like vel. Skal vi si 10000++ ? Og hva med pc'en ? Den trenger jo også oppgradering til Blue ray, men da må du også ha mer ram, cpu & gpu kraft + LCD skjerm som takler 1080i. Skal vi si 5000-10000 minimum ? Fortsatt har vi ikke snakket om hva lydanlegget kommer til å koste.. Er det noen som gleder seg Endret 10. april 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Huff, du sier noe. Heldigvis bor jeg hjemme. Så far i huset står ansvarlig for innkjøp av tv og blu-ray!, får vi håpe Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det er bare og begynne å spare.. Dropp ferie folkens.. legg av alt dere har til dette. Ta evnt et stort forbrukslån... Deal.no fixer vel det meste.. Eller? Blir dyrt dette kjenner jeg.. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Endelig noe å bruke penger på! Klarer ikke å bli kvitt alle før neste lønning dumper inn på konto igjen. Er i ferd me å hope seg opp :!: Endret 10. april 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
anbar Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Endelig noe å bruke penger på! Klarer ikke å bli kvitt alle før neste lønning dumper inn på konto igjen. Er i ferd me å hope seg opp :!: 5898542[/snapback] det hørtes veldig fært ut, er det smittsomt? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Endelig noe å bruke penger på! Klarer ikke å bli kvitt alle før neste lønning dumper inn på konto igjen. Er i ferd me å hope seg opp :!: 5898542[/snapback] det hørtes veldig fært ut, er det smittsomt? 5898564[/snapback] Det er smittsomt og livsfarlig! Det beste du kan gjøre er å sitte på nettet 4 timer til dagen og putte i handlekurv. Da klarer du KANSKJE å unngå det! Husk å alltid betale med kredittkort, slik at du mister kontrollen på utgiftene. Forhåpentligvis er du kvitt alle pengene før neste lønn og er kanskje til og med så heldig at du ligger på minusen Lenke til kommentar
anbar Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 så det du sier er at penger er avhengighetskapende og at man bør bli kvitt dem så fort som overhodet mulig... Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 så det du sier er at penger er avhengighetskapende og at man bør bli kvitt dem så fort som overhodet mulig... 5899774[/snapback] Korrekt! Du ser hva som skjer med dem som sitter for lenge på dem? De har ingen gleder i livet! De kjøper seg aldri noe fint! De bruker dobbelt så lang tid på å handle fordi de leter etter tilbud! De griner når de driter! Osv... :!: Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Fortsatt har vi ikke snakket om hva lydanlegget kommer til å koste.. Har man et nytt eller gammelt lydanlegg av kvalitet er det ingen grunn til å bytte det. Har selv over 10 år gammel forsterker og høytalere. anlegget skal gå i arv Noen hopper på alt som industrien spyr ut av nye ting uten å tenke forbrukerkraft, forbrukerfiendlighet (digital restrictions management osv.) Jeg, og sikkert flere, er heller skeptiske til industriens implementering av ny teknologi. og som en kommentar til første setningen i første post; det var nok ikke mange som kjøpte seg dvd brennere når de kostet 4000,- elns når de kom ut. Vi tippe at de først nå har blitt allmannseie. Endret 10. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Syns dette ikke er helt riktig. Forbrukere bestemmer delvis selv hvor fort de ønsker å være med på utviklingen. Jeg er en av mange som gjerne venter til noe er på randen av å bli kalt avleggs før jeg orker å gå til innkjøp. Er det ingen behov, vil det ikke bli kjøpt, og penger spart. Hvordan skal andre medieformater få meg til å bli lokket for investering? Tja, den lille ekstra bilde- og lydkvaliteten i filmene, eller kanskje langringsplassen? Jeg synes DVD er helt greit på TV'n. Og jeg har ikke flatbrød tv engang. Pris betyr en god del. Det er helt klart at markedet vil pumpe alle forbrukere for penger i enhver startfase. Og når kjøpstallene daler ned, faller prisene. Syns dette er en grei rutine. Skal jeg virkelig fryde over all verdens nyeste teknologiske duppeditter, får jeg heller besøke naboen litt. CRT-TV med flatt billedrør, dobbeltlags brenner, headset, Canal Digital og internett. Det tør jeg spå at jeg vil være tilfreds med når neste høst er omme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå