Lidelse Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Maskinen vil ikke starte opp lengre etter at jeg oppdaterte BIOS ved hjelp av AsusUpdate. Noe gikk galt da jeg oppdaterte og jeg trenger nå hjelp til å få maskinen i gang igjen. Jeg har følgende hardware: Asus A8R32-MVP Deluxe AMD Opteron 165 Club3D Radeon X1800XT 256MB OCZ PC3200 Dual Platinium (2x1024MB) Jeg har prøvd å få maskinen til å flashe BIOS automatisk ved hjelp av ASUS sitt CrashFree BIOS 2 Utility, men dette har jeg ikke fått til å fungere. Jeg har prøvd med både Support CDen som fulgte med og en floppy disk med riktig .ROM fil. Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det hørtes ikke bra ut, kommer vel ikke inn i biosen heller da..? mest sansynlig så er biosen på hovedkortet defekt/ødelakt. Eneste er vel og kjøpe nytt hovedkort da, eller sende inn det og om du får nytt på garantien.. Bruker og oppdatere biosen på den gamle måten.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hva er det nøyaktig som skjer under oppstart? Enkelte BIOSer vil vise en strek oppe i venstr hjørne og ha mulighet til flashing. Er det en reserveBIOS på hovedkortet? God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 enkelte pc verksteder/ support avdelinger tror jeg har utstyr til å reflashe bioschippen. er vel ikke vanskligere å få lagt inn ny bios på chippen når det går på andre chipper. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg ser du har Opteron 165 , denne var vel blodklokket under flashing ? Hvis du har flashet med for høy/ustabil klokking kan det gå galt . Prøv å resett bios . Husk å trekk ut strømkabel og vipp ut batteriet før du flytter jumpern . Hvis du har flaks skal det nå være mulig å reflashe ved å trykke F2 (?) under oppstarten . Er usikker på om det er F2 som benyttes på Asus , men det er ihvertfall denne knappen på Abit kortet mitt . Se i manualen på hk't ditt . Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå