Tafsen Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Eg har fulgt denne How-to'en og er komt til det punktet kor eg skal kunne koble meg til serveren ( Start > Run : \\server\public ) Men eg kjem ikkje inn på det delte området. Eg kjem inn på sjølve serveren \\server men ikkje inn på \\server\public . Nokon som kan fortelle meg kvifor? Når eg har fulgt how-to'en til punkt og prikke. Det som skjer er at eg får ein pålogging skjerm der brukeren er låst til "Server\gjest" Endret 10. april 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 ser du "public" i lista over shares på serveren? det er synd/unødvendig å kompilere software selv, når du kjører en god pakkebasert distro, selvom jeg ikke tror det er årsaken til problemene. Ubuntu har sikkert en rimelig oppdatert samba versjon tilgjengelig allerede? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 prøvde på nytt med ein "apt-get install samba" og deretter fulgte eg guiden med konfigureringa. Samme problem Ja, eg ser "public". Når eg dobbelklikker på den så dukker den påloggings sekvensen opp. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 map to guest = bad user har ofte løst problemer for meg. evt. kan du prøve å mappe \\server\share og angi et brukernavn som eksisterer i smbpasswd på serveren. synd at en howto skal feile. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) eg la den til under [public] og då fikk eg beskjed om at den ikkje fant banen Edit: sikkert berre pga serveren ikkje var ordentleg restarta. No får eg samme på logginga. Dette skjer uansett om eg plaserer den under [global] eller [public] Endret 10. april 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 fra man smb.conf map to guest (G) G = global, så ja. har du firewall kjørende? isåfall, har du åpnet de 4 portene du trenger? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Denne fungerer for meg. http://www.samba.netfirms.com/index.htm Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Takker Eg skal prøve den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå