Gå til innhold

Jeg returnerete min Silent Twin til Microplex

Redfox

Anbefalte innlegg

MSI KT3 ULTRA2 var nok for ukurant til denne viften.

Men jeg fikk et nytt problem da Microplex ikke ville godta returen siden den lille posen med Thermal Compound blei brukt under forsøket med å montere viften.

Synes dette er en svært dårlig kundebehandling.

Mitt tips er derfor at viften på testes om den passer før compoundposen åpnes.

Drops som fulgte med i pakken blei heller ikke sendt tilbake, noe eg angrer bittert på i ettertid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Det var dårlig service av Microplex. Kanskje de synes synd på den lille tuben som koster maks 5 kr.

Men tenker pakken den ble levert i var dyrere så du kjøpte helt sikkert ny og sendte den pakka inn i pakka som du fikk fra Microplex. Sånn at de kunne sende den til en ny kunde :razz: hahaha

Men seriøst dårlig av Microplx. Send de en hissig mail og nevn litt om angrefrist etc etc

Lenke til kommentar

Hissighet fører aldri fram. I tillegg kommer følgende inn: LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven), §12a:

http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#12

Jeg mener at du selv er ansvarlig for å sjekke om produktet passer på ditt hovedkort. Ergo kan ikke Microplex lastes for dette.

Det er visse grenser for hva man kan forvente - her synes jeg at du burde ha skjønt at en test før montering burde vært gjort (det bør man ALLTID gjøre før man fyrer i vei med montering!).

Men hvem vet - det kan jo hende MP går med på å ta den i retur for noe redusert pris? Den pakka koster tross alt litt.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem i ettertid å se at jeg burde sjekket at vifta passet til hovedkortet.

Jeg burde selvfølgelig heller ikke ha åpnet Thermal Compound posen.

Og jeg burde selvfølgelig ikke ha kjøpt denne vifta i det hele tatt.

Men det gjorde jeg altså...

Poenget mitt er at en liten pose til 5 kr skal hindre en retur av dette produktet henger ikke på greip.

Jeg tilbød meg selvfølgelig å betale for posen og ellers blei både orginaleske og annet tilbehør returnert.

Personlig tror jeg at dette ordner seg i løpet av helga...

Lenke til kommentar

hmmm.... jeg tok en titt på mitt hovedkort asus a7v-333 raid å til min store forskrekkelse så er det innmari dårlig plass inni her, rambrikken kommer i veien, kjøleribba på hovedkortet ligger rett oppå nesten. Noen her med Silent Twin så har dette hovedkortet? Greide dere å sette den på uten å knuse kjernen eller få på plass vifta uten problemer? Sånn som å bøye motsdandere osv?

Lenke til kommentar

Redfox, det er selvsagt ditt ansvar å se til at kjøleren passer. Men jeg er ganske sikker på at Microplex er villig til å ta varen i retur for et mellomlegg forutsatt at kjøleren ellers er uskadd. Husk, Microplex skal som alle andre tjene penger og for mange retursaker er ikke god butikk. Jeg selv vurderte sterkt å tilbakesende en Lepont 550 Watt som jeg syns bråkte alt for mye. Nå valgte jeg å ta sjansen på å åpne strømforsyningen og flytte temperaturregulatoren.

Jeg tror Alfa og Omega ved tvistesaker er å ikke innta en agressiv tone med engang. Hvis all diplomatikk ikke funker så får vi forbrukere heller true med TV2 og NRK:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 08:32, skrev Redfox:

Men jeg fikk et nytt problem da Microplex ikke ville godta returen siden den lille posen med Thermal Compound blei brukt under forsøket med å montere viften. Synes dette er en svært dårlig kundebehandling. Mitt tips er derfor at viften på testes om den passer før compoundposen åpnes.

Drops som fulgte med i pakken blei heller ikke sendt tilbake, noe eg angrer bittert på i ettertid.

Hei!

Vi fikk (så vidt jeg kan se) siste mail av deg i denne saken fredag den 27/9 kl. 14.55 hvor du skriver at du har brukt kjølepastaen ved montering.

Min kollega skriver så tilbake kl. 15.20, dvs. 25 minutter senere:

"Jeg regnet med at du bare hadde glemt å sende med pastaen tilbake. Siden kjøleren ikke passet så trodde jeg ikke du hadde brukt pastaen i det hele tatt, men det er i orden. Jeg gir beskjed til økonomiavdelingen om å overføre pengene til deg."

Vi nekter selvsagt ingen å benytte seg av angreretten fordi posen med kjølepasta er brukt - noe du også hadde funnet ut av om du hadde sjekket mailboksen din innen du la ut dette.

(Grunnen til at min kollega i det hele tatt etterlyste den er nok at jeg har gitt beskjed om at tilbehør skal ligge vedlagt de produkter som kommer i retur, da vi har hatt en del tilfeller hvor vi har fått f.eks. kjølere i retur hvor alt av skruer, festeklips osv. er plukket av og kun ribben er sendt tilbake :smile: )

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 11:31, skrev Aerocker:

Kanskje Microplex snart burde begynne å oppgi hvilke hk det er problem med å få plass til en Silent Twin på? På MSI KT3 ultra2 kortene er det hvertfall mange (inklusive meg) som har fått oppdage at det kan bli plassproblem.

Hei!

Det har du helt rett i - "advarsel" blir lagt ut :smile:

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 08:32, skrev Redfox:

Men jeg fikk et nytt problem da Microplex ikke ville godta returen siden den lille posen med Thermal Compound blei brukt under forsøket med å montere viften.

Synes dette er en svært dårlig kundebehandling.

Mitt tips er derfor at viften på testes om den passer før compoundposen åpnes.

Ikkeno problem Redfox , er du missfornøyd med microplex så går du bare på webbshopperfaringer her på hardware.no og gir de din karakter ...

http://www.hardware.no/webshoper/erfaringe...aring.php?id=74

Ja det er derfår den er der , fordi vi brukere skal kunne evaluere de webbshoppene som behandler oss dårlig :smile:

Vennlig hilsen moi :smile:

Lenke til kommentar

Skal prøve å sortere litt.

Hele historien startet med at jeg etterlyste pengene

jeg ville ha i retur for viften jeg returnerte.

Svaret fra MP fikk meg til å tvile på om jeg i hele tatt ville få noen penger tilbake.

klipp:

Vi har mottatt kjøleren i retur fra deg, men kjølepasta manglet så vi

sendte deg en mail med spørsmål om du kunne sende denne til oss da vi må

ha komplett vare før vi kan tilbakebetale pengene. Har du ikke mottatt denne mailen?

Hvis du sender den manglende kjølepastaen så overfører vi pengene til

deg så snart vi har mottatt den.

Klipp slutt :

Mailen der de skal ha etterlyst kjølepastaen har jeg aldri motatt.

For å tydeliggjøre mitt ønske sendte jeg så denne mailen.

Klipp :

Du skjønner sikkert at denne pastaen blei blei smurt på før kjøleren skulle monteres.

Det betyr at å legge med en liten tube på 2 gram var lite vits.

Dersom dere trekker en sum for denne ekstra kostnaden er det greit for meg.

Dersom du synes dette er urimelig får du heller sende meg vifta tilbake, i så fall blir dette en ganske morsom historie blant mine mange venner....

Klipp slutt :

For å være siker på at dere skulle nå meg siden arbeidsdagen var slutt, la jeg ved en privat email adresse dere kunne svare til.

Dette blei ikke gjort, det er årsaken til at jeg ikke mottok mailen fra dere.

For at andre skal unngå

lignende historier senere er jeg glad for at dere opplyser om hvilken hovedkort denne så etterhvert kjente vifte er kompatibel med.

For min egen del er jeg glad for å få pengene mine tilbake.

Slutt..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 18:48, skrev Redfox:

For å være siker på at dere skulle nå meg siden arbeidsdagen var slutt, la jeg ved en privat email adresse dere kunne svare til. Dette blei ikke gjort, det er årsaken til at jeg ikke mottok mailen fra dere.

Hei igjen!

Du hadde en annen emailadresse som en del av signaturen, men han oppfattet nok ikke at du ville ha svar til denne istedet for det som var satt som Reply-To: siden du ikke nevnte det spesifikt og sendte den følgelig til den adressen du mailet fra :smile:

Quote:

For at andre skal unngå lignende historier senere er jeg glad for at dere opplyser om hvilken hovedkort denne så etterhvert kjente vifte er kompatibel med.

Vi har lagt ut "advarsel" ang. MSI-hovedkortene - det er de eneste vi har fått bekreftet at den ikke lar seg montere på, men kommer dere over flere så send oss svært gjerne mail om dette.

Quote:

For min egen del er jeg glad for å få pengene mine tilbake.

Selvsagt :smile:

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 15:04, skrev BanAnus:

hmmm.... jeg tok en titt på mitt hovedkort asus a7v-333 raid å til min store forskrekkelse så er det innmari dårlig plass inni her, rambrikken kommer i veien, kjøleribba på hovedkortet ligger rett oppå nesten. Noen her med Silent Twin så har dette hovedkortet? Greide dere å sette den på uten å knuse kjernen eller få på plass vifta uten problemer? Sånn som å bøye motsdandere osv?

Har selv samme hovedkortet med silent twin. Passa fint den, måtte ikke bøye eller knuse noe som helst :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 00:23, skrev yummy:

Men svarte heller - det er jo bare å ta "hot-swap-metoden". Røsk og trøkk! :smile:

/me trøtt.

"Røsk og trøkk" fikk jeg klar beskjed om fra komplett da de sendte meg slot-a ribbe istedetfor socket-a :grin:

De nektet plent på at de hadde sendt meg feil ribbe. Da jeg sa jeg måtte klippe 4-5 kondensatorer for å få den til å passe forsto de at de hadde sendt feil. Den er jo omtrent dobbelt så lang som socket-a ribbene.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...