Gå til innhold

Hvilken størrelse på cover?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, hvis du lagrer coveret som PDF og skriver t midtstilt så spiller det ingen rolle hvilket ark elelr program du har. Men de på clasohlson er veldig dyre i lengden så det beste er å bruke et vanlig 120grams ark og skrive ut i PDF.

Et DVDcover skal være 18,4 X 27,4 cm. Har du tilgang til kopimaskin så er dette enda bedre.

EDIT: så visst ikke at du var ute etter målene oppdelt. Jeg regner 13 cm forna, 13 cm bak og resten i midten. Bruker du photoshop så er det bare å dobbeltklikke på backgroundlayeret for å åpne det så vet du hvor midten er.

Endret av BMP
Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke ett cover design program som er freeware? Det finnes det sikkert.. Jeg bruker iallefall Nero sin versjon.. Ikke gratis men.. Her kan du jo bare velge å ha rammer rundt og derretter klippe.. Det har jeg gjort..

Laget nesten 30 dvdèr av samme film og ble rimelig lei av å klippe.. :tease:

5925737[/snapback]

Har akkurat klipt og brettet 80... :hm:

Men jeg trenger dette til senere filmer så da sjekker jeg ut and_mit's forslag.. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det coveret dere bruker er for lite i utgangspunktet, legger ved det samme coveret med i riktig størrelse. Skriver dere det ut som .jpg eller PDF?

Edit: vedlegget  :p

6043300[/snapback]

Jeg skriver ut rett fra PhotoShop tenker jeg. Ser ikke noe problem med det, uansett hvilket filformat jeg jobber med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...