Gå til innhold

Earth shine (jordskinn)

SW-547

Anbefalte innlegg

Tja prøver meg på en til her.

Dette er også tatt under solformørkelsen, det spesielle her er jordskinnet på som lyser opp månen. Akkurat som fullmånen lyser opp jorda på klare netter lyser også Jordkloden opp månen når den er mørk som her.

Bildet er satt sammen av to eksponeringer (1/320sek. + x0,6 sek.) da det er nesten umulig å fange såpass mye solkorona og jordskinn i en og samme eksponering. Syntes det ble litt artig, hva syntes dere?

earthshine.jpg

Full størrelse:

http://www.tomvictor.com/images/sun/Solar%.../earthshine.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:ohmy:

Altså... dette er noe av det kuleste jeg har sett av månebilder noensinne. Jeg tror faktisk jeg skal si at det er det feteste. Fantastisk skutt, helt surrealistisk. Begynner nesten å lure på om du har lagd det i photoshop eller noe. Knallbilde, og herved tildelt æresplass i min favorittmappe.

Lenke til kommentar
Jørgen Ødegaard heter han tror jeg.. Forresten et vanvittig kult bilde.  :thumbup:

5898547[/snapback]

Knut Jørgen Røed Ødegaard, faktisk. Genial mann.

Bildet er genialt, er vel magnetfeltet til solen som skaper coronaen slik vi ser den?

Venter spent på et bilde fra deg av et gammaglimt. ;)

Lenke til kommentar
Kjenner du han locoen som syns alt er fantastisk og ubervanvittig bra som dukker opp på TV støtt og stadig?

5898518[/snapback]

Hei Bitexa, alle som liker astronomi kjenner til Knut Jørgen. Det var han som arrangerte turen til Tyrkia slik at vi fikk med oss formørkelsen. Jeg kjørte en live webcast til Norge slik at de som ville kunne se formørkelsen nesten Live på Astronimi.no. Et bilde hvert 30 sekund.

Jørgen Ødegaard heter han tror jeg.. Forresten et vanvittig kult bilde.  :thumbup:

5898547[/snapback]

Knut Jørgen Røed Ødegaard, faktisk. Genial mann.

Bildet er genialt, er vel magnetfeltet til solen som skaper coronaen slik vi ser den?

Venter spent på et bilde fra deg av et gammaglimt. ;)

5900398[/snapback]

Takk takk Wildbill, Ja slik ser koronaen ut, den er bare mye bedre og veldig mye større i real life.

Jeg er redd et fotografi ikke klarer å gjøre den nok ære, det er stort og må oppleves minst 1 gang i løpet av livet Det er bare å begynne planlegging til neste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...