SW-547 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Tja prøver meg på en til her. Dette er også tatt under solformørkelsen, det spesielle her er jordskinnet på som lyser opp månen. Akkurat som fullmånen lyser opp jorda på klare netter lyser også Jordkloden opp månen når den er mørk som her. Bildet er satt sammen av to eksponeringer (1/320sek. + x0,6 sek.) da det er nesten umulig å fange såpass mye solkorona og jordskinn i en og samme eksponering. Syntes det ble litt artig, hva syntes dere? Full størrelse: http://www.tomvictor.com/images/sun/Solar%.../earthshine.jpg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Virkelig flott. Dette kan du, det er helt sikkert. Er du en tålmodig person, siden du driver med astrofotografering? Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Takk for det Nei jeg er nok ikke spesielt tålmodig, snarere tvert i mot :-) Endret 10. april 2006 av SW-547 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Altså... dette er noe av det kuleste jeg har sett av månebilder noensinne. Jeg tror faktisk jeg skal si at det er det feteste. Fantastisk skutt, helt surrealistisk. Begynner nesten å lure på om du har lagd det i photoshop eller noe. Knallbilde, og herved tildelt æresplass i min favorittmappe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Kjenner du han locoen som syns alt er fantastisk og ubervanvittig bra som dukker opp på TV støtt og stadig? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Jørgen Ødegaard heter han tror jeg.. Forresten et vanvittig kult bilde. Endret 10. april 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Fint bilde ja. Fikk meg til å sette på Rush - Earthshine, og det er aldri en dårlig ting. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Enormt! Fytti du er god, skulle hatt et slikt Canon Eos 20a eller hva det heter, spesial lagd for astrofotografering, men ser ikke ut som kamera sinker deg akkurat! Hver gang jeg ser et bilde som du har tatt blir jeg utrolig imponert Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jørgen Ødegaard heter han tror jeg.. Forresten et vanvittig kult bilde. 5898547[/snapback] Knut Jørgen Røed Ødegaard, faktisk. Genial mann. Bildet er genialt, er vel magnetfeltet til solen som skaper coronaen slik vi ser den? Venter spent på et bilde fra deg av et gammaglimt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Vi vil se supernovaer og galakser som forsvinner i svarte hull! Hm.. da trenger du vel noen år med lukkertid da. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har et svart hull. Skal jeg ta bilde? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Start med å logge deg på msn igjen, du må la meg rekke å svare, mann. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Dritbra.. ikke mer å si Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Kjenner du han locoen som syns alt er fantastisk og ubervanvittig bra som dukker opp på TV støtt og stadig? 5898518[/snapback] Hei Bitexa, alle som liker astronomi kjenner til Knut Jørgen. Det var han som arrangerte turen til Tyrkia slik at vi fikk med oss formørkelsen. Jeg kjørte en live webcast til Norge slik at de som ville kunne se formørkelsen nesten Live på Astronimi.no. Et bilde hvert 30 sekund. Jørgen Ødegaard heter han tror jeg.. Forresten et vanvittig kult bilde. 5898547[/snapback] Knut Jørgen Røed Ødegaard, faktisk. Genial mann. Bildet er genialt, er vel magnetfeltet til solen som skaper coronaen slik vi ser den? Venter spent på et bilde fra deg av et gammaglimt. 5900398[/snapback] Takk takk Wildbill, Ja slik ser koronaen ut, den er bare mye bedre og veldig mye større i real life. Jeg er redd et fotografi ikke klarer å gjøre den nok ære, det er stort og må oppleves minst 1 gang i løpet av livet Det er bare å begynne planlegging til neste... Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Dette kan du! Nydelig bilde synes jeg :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå