Gå til innhold

Dvdbrennere som "trykker" tekst/bilde på plate?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er to teknologier å velge i mellom, LabeFlash(Nec) og LightScribe(BenQ,Philips,LG,LiteOn,HP+noen til)

LabelFlash er det vanskelig å finne plater til + at de er dyre, Det er også bare Fuji som lager disse.De har forøvrig RITEK F1 kode.

LigthScribe er det lettere å få tak i plater til, + de er billigere. Det er også flere produsenter å velge i mellom.

Annbefaling av brenner:

BenQ DW1655 m/LigthScribe

Lenke til kommentar

Hvorfor i all veden vil du ha dette da? Platene som brukes til disse spillerne er jo sinnsykt mye dyrere enn andre plater og ikke blir det så mye bedre kvalitet heller. Kjøp deg heller en ekstern termisk skriver slik at det blir profft alikavel. De selger det på http://www.tkt.no/, under Skriver og rekvisita -> CD termisk skriver.

Jeg kopierer og skrivet på ca 2 - 4000 plater hvert år og bruker bare blekkskriver med plater som heter "silver surface" det funker fett.

post-58716-1144676067_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For skikkelig merking av plater vil jeg *ikke* anbefale LightScribe. Bruker dette selv, og alt du får er gråtoner på en gull-aktig overflate. Dårlig trykk, liten kontrast, svart-gult, og opptil 35 minutter brennetid på "best" kvalitet. "Kladd" kvalitete er på 8 mintter, og til å le av. Plater til LightScribe er også dyre, og kommer ikke på spindel.

Dersom jeg visst dette før, hadde jeg heller kjøpt en egnet blekkskriver som takler CD-plater eller slik en termins skriver som ble vist over her.

I oslo er det kun NetShop Kalbakken som fører LightScribe fast i utvalget, dette er bestillings-vare på Datakjeden.

Lenke til kommentar
Jeg kopierer og skrivet på ca 2 - 4000 plater hvert år og bruker bare blekkskriver med plater som heter "silver surface" det funker fett.

5898598[/snapback]

"Silver surface" - er det printbare plater (for blekkskriver) som har sølvfarget printflate isteden for hvit? Husker jeg leste en nyhet om noe slik for et års tid siden, men har ikke sett noen slike plater på markedet (kanskje jeg ikke har sett hardt nok :p )

Kan du poste en link til ev. slike plater? Vanligvis bruker jeg verbatim sine hvite printplater, men til enkelte "prosjekter" vil nok det se mer proft ut med sølvfarget bakgrunn istedenfor den hvite.

Lenke til kommentar

5898598[/snapback]

"Silver surface" - er det printbare plater (for blekkskriver) som har sølvfarget printflate isteden for hvit? Husker jeg leste en nyhet om noe slik for et års tid siden, men har ikke sett noen slike plater på markedet (kanskje jeg ikke har sett hardt nok :p )

Kan du poste en link til ev. slike plater? Vanligvis bruker jeg verbatim sine hvite printplater, men til enkelte "prosjekter" vil nok det se mer proft ut med sølvfarget bakgrunn istedenfor den hvite.

5913043[/snapback]

Hei

Sendte ved en feiltagelse noen linker til Ulkesh, beklager virkelig Ulkesh, det var ikke noe SPAM-forsøk :-)

Det var ment til å sende linkene til Taxman.... jeg tør ikke å legge de ut her, i frykt for å reklamere for oss selv. (du kan google etter "DVD Print Sølv" eller " DVD-R 8x Printbar Sølv" så finner du det du lurer på.

Men kort fortalt;

På samme måte som det er prinbare hvite plater for blekkskrivere, finnes også disse for blekkskrivere. Fargene blir mer kraftfulle og livligere med sølv-bakgrunn.... (noen husker kanskje gamle lærreter for å vise film på....de beste og dyreste var ofte de sølvaktige "silverscreen", for nettopp bedre bilder)

Og det blir som BMP sier...FETT.

Men det er ofte smak og behag, noen synes sølvprint blir "litt mye", andre som har testet disse, vil ikke gå tilbake til hvit!

Påskehilsen fra

Pål K

www.pxp.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...