Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker til Pioneer TS-W306DVC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tenkte på å kjøpe denne typen bass ei stund sia, men droppa det pga. at den trenger en ganske heftig forsterker (ifølge en selger på Eltek). Mest pga. den doble talespolen trur eg...

 

Sikkert kanonbra bass, men trukje du får en billeg forsterker til denne. Om du ikkje treng ekstrem rånebass kan det være verdt å kikke på Eltek sine sider her. Bra kvalitet til en rimelig penge. Sjølv har eg:

 

- dynaBel 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm, 200 W rms - kr 798,-

- Saga USC 9980 forsterker, 4x50w - kr 1198,-

 

Dette er meir enn godt nok for en normal person. Presis og høgtspelande bass.

 

Skal du spele høgast i nabolaget må du nok ut med litt pengar...

 

Veit ikkje om du vart så klok av dette, men en heilt grei anbefaling er det. ;)

Lenke til kommentar

til 3-4 tusen ville jeg uten tvil kjøpt dette

 

sub: Dynabel dy9412 21kgs sinnsykt element (har to av dem selv) http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm

 

forsterker: Dynabel bf1702 som du brokobler til 530w rms http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

 

Dette blir totalt ca 3800 og siden det er gratis frakt fra eltek ved bestillinger over 200 så er dette er sinnsykt bra kjøp ;)

Lenke til kommentar

Forsterkern og elementet er aldeles ok.

Dette er forøvrig ikke et anlegg, men noe som skal spille 0.2% av de hørbare frekvensene og kanskje gi deg rånedunk(?) hehe ;)

22mm MDF får du på byggern sammen med polyurethanlim. Bruk digre skrutvinger og minimalt med selvborende skruer. Husk forboring!

Søk etter "kasse", "kassebygging" mm på forumet så finner du fort info om byggeprosessen :)

Lenke til kommentar
Forsterkern og elementet er aldeles ok.

Dette er forøvrig ikke et anlegg, men  noe som skal spille 0.2% av de hørbare frekvensene og kanskje gi deg rånedunk(?) hehe ;)

22mm MDF får du på byggern sammen med polyurethanlim. Bruk digre skrutvinger og minimalt med selvborende skruer. Husk forboring!

Søk etter "kasse", "kassebygging" mm på forumet så finner du fort info om byggeprosessen :)

5940596[/snapback]

 

vet ikke om du har fått med deg at Tommy vant Nm i bilstereo med 3 av disse elementene (10 tommerene), så de spiller nok ikke bare dunk dunk ;) er faktisk vanvittig fin lyd i de

Lenke til kommentar

Joda, har fått med meg at han kom på 4. i finalen 2005 i proff/ekspert, eneste gang han kom først var i Skien. Hvem var det som dro til Athen montro, ikke Tommy, hehe ;)

Tror de trenger litt oppdatering på reklameringa der...

 

Jeg har ikke sagt at de ikke låter bra, men en smule tungdrevne er de, gi dem nok strøm så er det luggume saker som en godt kan trives med.

Mengden rånedunk spørs vel mest på installasjon og musikkvalg tenker jeg :)

 

Men dette ble da enormt mye OT og egentlig er vi vel enige tenker jeg.

Til trådstarter; bygg kasse til sakene, legg kablene skikkelig, strøm på en side, signal på den andre. Husk skikkelig jording og slikt, søk på forumet etter installasjonstips så finner du det i haugevis.

Lykke til med installering og trøkk i kjerra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...