C_Strand Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Heisann. Ganske blank på dette emne, men har testet Pioneer TS-W306DVC, og synes den spilte veldig bra. Men jeg har ikke snøring på hvordan forsterker jeg bør kjøpe til den. Noen som har noen tips å komme med? Gjerne litt rimelig, hvis det er mulig! Link til suben: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309653 På forhånd takk! Endret 10. april 2006 av C_Strand Lenke til kommentar
JanX Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Eg tenkte på å kjøpe denne typen bass ei stund sia, men droppa det pga. at den trenger en ganske heftig forsterker (ifølge en selger på Eltek). Mest pga. den doble talespolen trur eg... Sikkert kanonbra bass, men trukje du får en billeg forsterker til denne. Om du ikkje treng ekstrem rånebass kan det være verdt å kikke på Eltek sine sider her. Bra kvalitet til en rimelig penge. Sjølv har eg: - dynaBel 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm, 200 W rms - kr 798,- - Saga USC 9980 forsterker, 4x50w - kr 1198,- Dette er meir enn godt nok for en normal person. Presis og høgtspelande bass. Skal du spele høgast i nabolaget må du nok ut med litt pengar... Veit ikkje om du vart så klok av dette, men en heilt grei anbefaling er det. Lenke til kommentar
C_Strand Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Oki, takk for svar Med en ganske heftig forsterker mener du...? Litt kjekt å vite! Målet er å få en forsterker og sub for ca. 3-4 tusen. Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 til 3-4 tusen ville jeg uten tvil kjøpt dette sub: Dynabel dy9412 21kgs sinnsykt element (har to av dem selv) http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm forsterker: Dynabel bf1702 som du brokobler til 530w rms http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm Dette blir totalt ca 3800 og siden det er gratis frakt fra eltek ved bestillinger over 200 så er dette er sinnsykt bra kjøp Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tja, kabler, kasse/kassematerialer og slikt kommer jo sikkert på minst 1500 det også, en kommer ikke langt uten Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 nei stemmer, men de aller fleste kan vel få tak i spon eller helst mdf? hehe Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Joda, men om han bruker 4k på forsterker og element så sprekker budsjettet ganske brutalt om han da må til med kabler, kasse og alt det andre som hører med i tillegg Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 kan jo få sånn komplett kabelpakke på biltema som funker veldig greit til et par hundringser og visst han kan få tak i materialer og lage ei kasse selv så går det Lenke til kommentar
C_Strand Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Har kabler, så det er ikke noe problem! Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 men da ville jeg sett på det forslaget fra dynabel, spesielt visst du kan få laget deg en egen kasse billig Lenke til kommentar
C_Strand Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Noen andre som har noe å si om dette anlegget? Setter veldig pris på svar Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Forsterkern og elementet er aldeles ok. Dette er forøvrig ikke et anlegg, men noe som skal spille 0.2% av de hørbare frekvensene og kanskje gi deg rånedunk(?) hehe 22mm MDF får du på byggern sammen med polyurethanlim. Bruk digre skrutvinger og minimalt med selvborende skruer. Husk forboring! Søk etter "kasse", "kassebygging" mm på forumet så finner du fort info om byggeprosessen Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Forsterkern og elementet er aldeles ok.Dette er forøvrig ikke et anlegg, men noe som skal spille 0.2% av de hørbare frekvensene og kanskje gi deg rånedunk(?) hehe 22mm MDF får du på byggern sammen med polyurethanlim. Bruk digre skrutvinger og minimalt med selvborende skruer. Husk forboring! Søk etter "kasse", "kassebygging" mm på forumet så finner du fort info om byggeprosessen 5940596[/snapback] vet ikke om du har fått med deg at Tommy vant Nm i bilstereo med 3 av disse elementene (10 tommerene), så de spiller nok ikke bare dunk dunk er faktisk vanvittig fin lyd i de Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Joda, har fått med meg at han kom på 4. i finalen 2005 i proff/ekspert, eneste gang han kom først var i Skien. Hvem var det som dro til Athen montro, ikke Tommy, hehe Tror de trenger litt oppdatering på reklameringa der... Jeg har ikke sagt at de ikke låter bra, men en smule tungdrevne er de, gi dem nok strøm så er det luggume saker som en godt kan trives med. Mengden rånedunk spørs vel mest på installasjon og musikkvalg tenker jeg Men dette ble da enormt mye OT og egentlig er vi vel enige tenker jeg. Til trådstarter; bygg kasse til sakene, legg kablene skikkelig, strøm på en side, signal på den andre. Husk skikkelig jording og slikt, søk på forumet etter installasjonstips så finner du det i haugevis. Lykke til med installering og trøkk i kjerra Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jepp ble det, så gjør som Jalla sa, og tenk litt på åssen kasse du vil bruke, lukket, portet, båndpass osv, bare å søke på google så kommer det en haug av resultater opp om kassebygging Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå