tintin_82 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei! Bilen min sviver ikke noe fint for tiden. liten motorkraft og røkking. Har byttet tennplugger uten at dette hjalp. Har gått til innkjøp av ett bensinfilter for å bytte dette. Problemet er at jeg ikke er kar for å finne dette filteret. Er det noen som vet hvor dette sitter i en Seat Inca 1,4 97 mod? Det sitter samme motor i caddy og polo 1.4 Takker for alle svar Mvh Tintin Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring. Lenke til kommentar
tintin_82 Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring. 5899971[/snapback] Har du noen andre tips jeg kan prøve da? Tintin Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring. 5899971[/snapback] Har du noen andre tips jeg kan prøve da? Tintin 5900653[/snapback] Tipsene blir jo som sikkert nevnt i mange tråder.Lese feilkoder,sjekke tennanlegg osv osv.Ville bare si at vis det er typisk nøkking ville jeg kikket litt på andre ting også istedenfor å drøye det til du fikk mulighet til å skifte filter.For å eleminere ting må du skrive litt mere om røkkingen.Er det varm/kald er det jevn belastning eller akselerasjon osv Lenke til kommentar
tintin_82 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Vil Tipsene blir jo som sikkert nevnt i mange tråder.Lese feilkoder,sjekke tennanlegg osv osv.Ville bare si at vis det er typisk nøkking ville jeg kikket litt på andre ting også istedenfor å drøye det til du fikk mulighet til å skifte filter.For å eleminere ting må du skrive litt mere om røkkingen.Er det varm/kald er det jevn belastning eller akselerasjon osv 5900974[/snapback] Røkkingen blir større ved behov for mer motorkraft som i bakker og når jeg skal opp i fart. når jeg skal opp i fart går det utrolig treigt. i bakker må jeg ned på 2 gir for å komme over. i de aller største bakkene 1 gir. Bilen sviver også ujevnt på tomgang. det virker ikke som om det betyr noe om bilen er kald eller varm. men det virker som om at bilen er bedre rett etter start men når automat chocken kobler ut blir alt verre. kan også nevne at jeg har stussa litt på tempraturmåleren i bilen. virker ikke som om bilen blir varm. måleren stiger bare 1/3 av hva den gjorde før. Håper noen kan hjelpe meg litt med dette. Tintin Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Tennkabler satser jeg på ihvertfall. Ang. temperatur så kan det jo være termostaten din som er begynt å bli litt smårar. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Sett bilen på verksted og håp på det beste.. (billigeste) Lenke til kommentar
tintin_82 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Sett bilen på verksted og håp på det beste.. (billigeste) 5902844[/snapback] Byttet tennkabler og fordelerboks. Bilsen sviver som en klokke igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå