Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinfilter bytte seat inca, polo, caddy 97mod


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bilen min sviver ikke noe fint for tiden. liten motorkraft og røkking.

Har byttet tennplugger uten at dette hjalp.

 

Har gått til innkjøp av ett bensinfilter for å bytte dette.

 

Problemet er at jeg ikke er kar for å finne dette filteret.

Er det noen som vet hvor dette sitter i en

Seat Inca 1,4 97 mod? :hmm:

Det sitter samme motor i caddy og polo 1.4

 

Takker for alle svar

 

Mvh

 

Tintin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring.

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring.

5899971[/snapback]

 

 

Har du noen andre tips jeg kan prøve da?

 

Tintin

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at bensinfilter blir et mere og mere sjeldent problem.Et tett filter vil gi mindre akselerasjon og av og til kan det være så tett at du mister kreftene helt ved motorbelastning.Motore vil alikevel svive pent på tomgang og pen kjøring.

5899971[/snapback]

 

 

Har du noen andre tips jeg kan prøve da?

 

Tintin

5900653[/snapback]

Tipsene blir jo som sikkert nevnt i mange tråder.Lese feilkoder,sjekke tennanlegg osv osv.Ville bare si at vis det er typisk nøkking ville jeg kikket litt på andre ting også istedenfor å drøye det til du fikk mulighet til å skifte filter.For å eleminere ting må du skrive litt mere om røkkingen.Er det varm/kald er det jevn belastning eller akselerasjon osv

Lenke til kommentar
Vil Tipsene blir jo som sikkert nevnt i mange tråder.Lese feilkoder,sjekke tennanlegg osv osv.Ville bare si at vis det er typisk nøkking ville jeg kikket litt på andre ting også istedenfor å drøye det til du fikk mulighet til å skifte filter.For å eleminere ting må du skrive litt mere om røkkingen.Er det varm/kald er det jevn belastning eller akselerasjon osv

5900974[/snapback]

 

Røkkingen blir større ved behov for mer motorkraft som i bakker og når jeg skal opp i fart. når jeg skal opp i fart går det utrolig treigt. i bakker må jeg ned på 2 gir for å komme over. i de aller største bakkene 1 gir.

Bilen sviver også ujevnt på tomgang. det virker ikke som om det betyr noe om bilen er kald eller varm. men det virker som om at bilen er bedre rett etter start men når automat chocken kobler ut blir alt verre. kan også nevne at jeg har stussa litt på tempraturmåleren i bilen. virker ikke som om bilen blir varm. måleren stiger bare 1/3 av hva den gjorde før.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt med dette. :)

 

Tintin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...