Gå til innhold

Billig Webshoper utenlands/innenlands????

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Har planer om å kjøpe et digitalkamera.

Vil satse på et kamera opptil 3500,-. I Norge er det nesten umulig å få et bra kamera til denne prisen. MEN har surfet innom Nomatica.com å her får jeg bla et

-cannon a20 m 32mb cp for 3200(inkl frakt)

Et slikt tilbud finner jeg i allefall ikke i Norge.

Vet noen om noen bedre webshoper m bedre priser og hvem er til å stole på av de utenlandske??

Hvis noen har bestilt kjøpt fra nomatica så la meg vite ditt terningkast!! Å det kommer vel ikke noen skummle avgifter jeg ikke vet om??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Regnet litt på priser som en kan få fra nomatica til norge inkl frakt.

Nomatica

Cannon a20 m 32mb 3200,-

Olympus Camedia c-200 32mb pal 3350,-

digimax 210se 32mb 3200,-

Fujifilm finepix 2600z 64 mb 3000,-

Fujifilm finepix 2400+ 32 mb 3100,-

Agfa cl-45 32m -zoom 2900,-

Nikon coolpix 775 32mb 3700,-

Skjønner også ut fra "utregninsmaskinen" på nomatica at ingen andre avgifter vil legges til ved sending til norge. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hvis du får kameraet tilsendt pr post, krever posten et gebyr på kr 149,- for å innkreve moms på vegne av staten.

Momsen er på 24% av kjøpesum + frakt.

Mvh MT

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg har funnet at det er meget billig å handle i tyskland.

Prøv at sjekke prisene her: http://www.hificomponents.de

Eksempler:

Canon digital ixus 300 - 1077,-dm = 4300 NOK

Nikon coolpix 885 - 1449,-dm = 5900 NOK

Du må betale forut, men disse priser er uslåelige, hvordan tollvesenet vil forholde seg til dette vet jeg ikke, men jeg har en bekjent i tyskland som kan handle for meg.

Har netopp bestilt ixus 300.

Mvh

Max J. Drejer

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Er disse prisene med eller uten tysk MVA?

Hvor stor er tysk MVA?

Om prisen er med tysk MVA og butikken er unvant med å sende utenlands, eller om prisen er uten tysk MVA risikerer du å betale (4300 + frakt)*124% + 149,- som blir over 5700,-

Plutselig ikke så billig likevel.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Fant ut at det er lite å spare på Nikon Coolpix 885 i hvertfall. It-butikken selger det for ca.6.100 kroner inkl. mva. I usa kan en vel få et for ned til 350$ men da er det factoryrebuildt, sikkert noe med garantifeil på. Så er det problemet med å få noen til å sende hit til Norge. Jeg prøvde flere, men ingen gadd. Et firma som ville sende hit skulle ha 200$ for å gjøre det. Ga blaffen og kjøpte på IT-butikken til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Så er det problemet med å få noen til å sende hit til Norge. Jeg prøvde flere, men ingen gadd. Et firma som ville sende hit skulle ha 200$ for å gjøre det.

Med http://www.Magnum.no man får Amerikansk addresse og det koster kr 200,- for å sende kamera hit.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Den med magnum adresse var flott og skal prøves etterhvert. Kanskje det blir en rimelig Nikon 5000 etterhvert likevel....:smile: Takk for forslaget!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest mafister

Har brukt cyberphoto.se, de virker ryddige og sender til Norge.

Prisen blir uten svensk moms, norsk moms legges på, pluss frakt ca. 200kr og toll ca.100 lappen.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

http://www.itbutikken.no er rimelig spesiellt på Canon. Butikken ligger egentlig i Danmark, men varene er ferdig fortollet når de sender til Norge slik at kun frakt/gebyr påløper.

Jeg kjøpte selv mitt Canon G1 her og sparte ca. 2.500 i forhold til å kjøpe i Norge.

Mvh Gregor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...