Gå til innhold

Compaq laptop - DEAD ON ARRIVAL (!)


bendikwhist

Anbefalte innlegg

Dette er skikkelig døllt. Min splitter nye Evo n400c var død da den ankom. Bare vifta som går når man kobler den til strøm. Supporten på Compaq mente hovedkortet må være gåent. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre, for jeg må innrømme at jeg ble litt skeptisk. Enten levere den til servive på mandag eller heve hele kjøpet (har jo angrefristloven da :smile: Jaja...denne meldingen ble skrevet i et frustrert øyeblikk, jeg trenger litt sympati eller et godt råd. Tjohei, og god natt!

 

Mvh

Benito il Duce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at Andresen Data installerte en ekstra ram-brikke (256MB Kingston - spesial-laget for Compaq) i maskinen før de sendte meg den. Kan det hende at de har fucket den opp? De BØR kunne sånne ting, og strengt tatt burde de vel ha testet den før de sendte den avgårde..?! Uansett har jeg ikke noen slik skrutrekker som åpner ram-dekselet. Jeg ringer dem mandag og hører, men synes det fortsatt er skikkelig kjipt. Jeg håper det blir ny maskin. Garantien skal jeg i hvert fall ikke ha noe pes med, for den skal være 3 år - og jeg har ikke gjort noe annet enn å få en død maskin - snufs...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 12:58, skrev nVIDIAsucks:

Sjekk at ram-brikkene sitter ordentlig i. Jeg haddesamme problemet og det var paa grunn av at den ene ram-brikken jeg hadde satt i ikke satt slik den skulle :smile:


 

det er bare og gjøre det MEN du mister AL garanti som fines på den nye pcen din og det er vell lit kjipt da

Lenke til kommentar

Quote:


det er bare og gjøre det MEN du mister AL garanti som fines på den nye pcen din og det er vell lit kjipt da



 

Garanti er bare en ekstraservice fra forhandleren/Leverandøren, de kan ikke overgå kjøpsloven. Man må kunne oppgradere maskinen selv med mer minne hvis en har lyst til det.

Det blir det samme som om en bilselger sier at du må komme til han for og fylle olje på bilen, og at garantien brytes hvis du gjør det selv. :roll:

Lenke til kommentar

Men denne Kingston-modulen er spesiallaget for denne typen Evo-maskiner og ble anbefalt av Andresen Data. Jeg vil bare gjøre det som gir meg en feilfri maskin kjappest mulig, uten at det går ut over noen garanti. Hva tror dere de sier på AD når jeg ringer dem i morgen? Sannsynligvis blir jeg bedt om å dra til InfoCare selv og se hva de kan gjøre, men det er skikkelig teit at jeg må bruke masse tid på dette når jeg har bestilt en ny vare hos dem. Aaargh!! Frustrasjon :evil:

Lenke til kommentar

Har nå vært oppe hos Andresen Data. Det var ram-brikken som var satt skjevt i eller noe. Ganske uproft, spør du meg, ettersom de er en webshop som reklamerer med at de kan installere ekstra ram før utsendelse av maskinen. Men men... fikk i det minste installert win98 og maskinen er oppe og går, MEN nettverkskortet er dødt. Har nå snakket i over en time med support og må sende maskinen til rep. Dette er litt uroende, da maskinen er helt ny. Heldigvis fikset support-Marius (veldig hyggelig kar) en hente-bringe-deal, så maskinen skal bli hentet hos meg imorgen/onsdag og levert etter to dager. Men dette er UTEONOM http://www.ad.no sine service-sentre, for da hadde det sannsynligvis tatt mye lengre tid. Håper bare at maskinen blir feilfri etter den har vært inne til rep. Akk'o've, det er alltid noe hazzle med data! Sukk... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...