Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter + ruter (NGT Netopia 3351 + D-Link DGL-4300)


Anbefalte innlegg

Har hatt et par innlegg her men fant ut det var nok bedre med en egen tråd.

 

Jeg har ADSL fra NGT med netopia ruter. I tillegg har jeg fått meg en trådløs ruter fra D-Link med svitsj.

Koblet D-Link'en til etter anvisning og alt så bra ut...helt til jeg testet eMule.

Fikk lowID meldinger og alt gikk veldig tregt. Fikk også litt problemer med å sende e-post -noe som bare virket fint rett etter en omstart, senere gikk det ikke.

 

Leste litt i forum og så en denne tråden, og jeg forstod det slik at det va løsningen på mitt eMule problem.

Det var det, eMule virker fint det, e-post og.

Men nå kommer jeg ikke inn på D-link ruteren, så jeg har ikke den kontrollen på nettet mitt, noe jeg svært gjerne skulle hatt.

Har for tiden ikke noe trådløst utstyr selv, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få slikt til å virke nå -og samtidig passe på å stenge ute "uvedkommende" fra nettet mitt.

 

Finnes det en løsning på dette?

 

Er ikke så veldig kjent med nettverk og rutere, utenom å åpne porter i Netopia.

 

Det jeg ville likt å hatt, var full kontroll på alt jeg hadde koblet på min D-Link ruter via kabel og i fremtiden også trådløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til DGL-4300 ,men på DI-524 mener jeg att ip adressen skulle fylles inn under punktet "LAN".

 

For å få kontakt med routeren igjen må du sette ip adresse på PC'en din manuelt.

F.eks : ip-192.168.0.100 , nettverksmaske 255.255.255.0.

Da skal du få kontakt med routeren når du 192.168.0.1 i browseren.

Lenke til kommentar

Fine greier, da var jeg inne i ruteren igjen :)

 

Men når jeg skriver adressen 10.0.0.xx så får jeg feilmeldingen:

LAN subnet conflicts with WAN subnet

 

Så jeg skulle vel forandret noe på subnet i WAN settings, men er høyst usikker hva jeg kan forandre det til...

 

EDIT:

Er vel LAN subnet jeg må forandre?

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Jeg kjører min Netopia 3351 i IP-forward-modus som beskrevet her: http://www.ntavados.net/guide/ngt

 

Videre så har jeg DGL-4300's WAN-port tilkoblet Netopia'n på vanlig måte og IP-adressen fra NGT blir således forwardet til DGL'n. Alt av port-innstillinger, NAT, firewall, etc. gjøres i DGL'n uten problemer.

 

EDIT:

Kan også kjøre Telnet 10.0.0.1 gjennom DGL'n mot Netopia'n uten problemer.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Har ikke den samme menyen som vist i den linken
Ikke bruk ditt eget bruknavn og passord, bruk

 

User: ngt

Pass: ChkBid114

 

Dersom dette ikke fungerer, reset routern (binders i hullet bakpå), og aktiver på nytt.

 

EDIT:

Jeg har firmware v8.5, denne vil bli lastet ned når du aktiverer på nytt.

Ved aktivering må du bruke ditt eget brukernavn og passord.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har problemer med å åpne porter i Dlink DGL-4300, tenkte det var ingen vits å starte en ny tråd. Jeg har NGT, Netopia 3351 og DGL-4300. Har konfigurert netopiaen som beskrevet her http://www.ntavados.net/guide/ngt. La oss jeg vil åpne bittorrent porten 6881, hvor gjør jeg det? Virtual Server? Special Applications? eller Gaming? Har prøvd alle men får beskjed om at porten er fremdeles lukket. Setter pris på all hjelp :)

Endret av thedoc
Lenke til kommentar
Har problemer med å åpne porter i Dlink DGL-4300, tenkte det var ingen vits å starte en ny tråd. Jeg har NGT, Netopia 3351 og DGL-4300. Har konfigurert netopiaen som beskrevet her http://www.ntavados.net/guide/ngt. La oss jeg vil åpne bittorrent porten 6881, hvor gjør jeg det? Virtual Server? Special Applications? eller Gaming? Har prøvd alle men får beskjed om at porten er fremdeles lukket. Setter pris på all hjelp :)

6028839[/snapback]

 

Gaming kan brukes.PORTFORWARD

Lenke til kommentar
Jeg brukte Gaming for å åpne port til bittorrent.

Slik ser den regelen ut:

 

Enable: V

Name: navn på program

IP Address: lokal IP adresse

TCP Ports: 6881

UDP Ports: 6881

Inbound Filter: Allow All

Schedule: Always

6029195[/snapback]

 

Merkelig :hmm: Har samme innstillingene, men alikevel så påstår utorrent at porten er lukket. Takk for svar uansett :)

Endret av thedoc
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen spesialist innen dette her, har fått mye hjelp selv med denne ruteren.

Men kom på det var en plass jeg fikk råd om å forandre litt.

Under Advanced, Special Applications, Application Level gateway Configuration:

her har jeg bare huket av FTP, NetMeeting og MMS

 

Har og lagd en regel under Gamefuel, der bittorrent har mindre prioritet enn Web, dette for å ikke få trøbbel med surfing mens jeg lastet ned.

 

Kommer jeg på noe mere så poster jeg det her med en gang :hmm:

Lenke til kommentar
Merkelig :hmm: Har samme innstillingene, men alikevel så påstår utorrent at porten er lukket. Takk for svar uansett :)
Ring NGT og be de fjerne "filteret" som ligger på kontoen din. Og be de fjerne dette permanent og ikke bare fjerne dette for en begrenset tidsperiode.

De påstår at dette filteret er til for at du skal få en mer stabil linje. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...