Eivind_bh Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Nettavisen hadde dette som dagens bilde for en stund siden. Det jeg reagerte på, var at jeg syns ikke det var så særlig sylskarpt, eller i perfekt fokus heller. Noen andre synspunkter? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det sylskarpe bilder viser en gjedde på vei opp elven til Lake Wingra i Wisconsin, USA. I tillegg til skrivefeil i artikkelen har de jo bommet ganske kraftig her. Det bildet er da vel ikke i fokus? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Man må nok være veldig kjapp på avtrekkeren for å få til et sånt bilde. Jeg likte bildet godt egentlig, men å kalle det sylskarpt var nå å overdrive en smule ja... Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Tipper egentlig at bildet er skarpt, men at det er kraftig beskåret og at den opprinnelige eksponeringen var mye større. Eventuelt kan det jo også hende at bildet er blitt manipulert noen ganger siden det forlot fotografen. Endret 10. april 2006 av Sarge Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det ser ut som om det er kraftig croppet. Synes egentlig ikke bildet var noe særlig å se på. Har jo sett lignende bilder før som er skarpe. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Det må da være noen fotografer for nettavisen som har sett oppslaget, og må ha reagert? Ligger på siden fremdeles, og skjønte ikke helt hvordan de kunne greie å kommentere bilde slik hehe. SKal vi boikotte nettavisen folkens? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det må da være noen fotografer for nettavisen som har sett oppslaget, og må ha reagert? Ligger på siden fremdeles, og skjønte ikke helt hvordan de kunne greie å kommentere bilde slik hehe. SKal vi boikotte nettavisen folkens? 5897703[/snapback] Ja det er en lur ide :!: Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Tråden flyttes til 'Fotografering' da det ikke er trådstarters eget bilde som postes. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 eh. Må bildet var skarpt for at det skal være et bra bilde? Nei. Det bildet der har jo: Bra komposisjon, fin vinkel, fine farger, orginalt og kreift. Kan man virkelig oppfylla abselutt alle punkter for et bra foto? Så hvis meg! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ser ut som det har fått en at for kraftig Unsharpmask eller noe sånt i ps... Ikke noe pent å se på... kanskje om de hadde resizet til 450x300 eller noe sånt.... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Greia her er vel at motivet er ganske så unikt; ikke ofte en ser gjedde som hopper oppover på den måten; laks/ørret som hopper er jo om ikke dusinvare så ihvertfall relativt vanlig og mye mye lettere å komme over for en fotograf. Er nyhetsverdien/unikheten stor nok så kommer tekniske krav i annen rekke; noen ganger er det å faktisk få selve bildet rimelig sensasjonelt. Jeg gjetter på at fotografen har titalls 'fiskehoppebilder' som er perfekt eksponert og sylskarpe men da med mer 'vanlig' fisk og dermed lavere nyhetsverdi. Endret 3. mai 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå