Gå til innhold

Hardware.no: Merkelig søkestreng fra google

Anbefalte innlegg

Her en dag besøkte en person eller en bot nettsiden min med henviser fra google-søkeresultat hvor strengen var "kulturo.no -site:diskusjon.no -site:akam.no -site:hardware.no -site:gamer.no -site:amobil.no -site:amotor.no -site:tull.no -site:begin.no -site:hw.no -site:hwb.no -site:programmer.no -site:prisguide.no -site:digitalkamera.no -site:raw.no -site:amac.no -si"

Er dette testsøk dere driver med for å finne ut hvilken portal som kommer øverst på listen?

Ble nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Her en dag...

5896654[/snapback]

Det er viktig å skille mellom dag eller natt, men nå tar jeg utgangspunkt i dag;

vil ikke søkestrengen si at den har søkt de aktuelle sidene?

Kanskje edderkoppen gikk gjennom de aktuelle sidene også?

Var det hele strengen...?

Lenke til kommentar

Nei, "site:" er koden man bruker for å søke opp alle sidene på et domene. Man skriver for eksempel "site:hardware.no" eller "site:hardware.no noadmin" for å bare få treff på de sidene som nevner gjeldende nøkkelord.

Det rare her er at noen har søkt med site-funksjonen på alle domenene i hardware-nettverket. Hvis jeg tar søket selv, så får jeg også treff på musikksmaken.com (min portal), hvor kulturo.no er nevnt. Det var slik søkestrengen ble registrert i metaloggen min. Siden min portal kom opp blant treffene, vil det si at site-funksjonen ikke virker om man legger inn multi-siter.

Nå kaller påskefjellet ;) Ha en fortsatt fin dag... *titte ut vinduet, ja! det er dag*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...