834HF42F242 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Her en dag besøkte en person eller en bot nettsiden min med henviser fra google-søkeresultat hvor strengen var "kulturo.no -site:diskusjon.no -site:akam.no -site:hardware.no -site:gamer.no -site:amobil.no -site:amotor.no -site:tull.no -site:begin.no -site:hw.no -site:hwb.no -site:programmer.no -site:prisguide.no -site:digitalkamera.no -site:raw.no -site:amac.no -si" Er dette testsøk dere driver med for å finne ut hvilken portal som kommer øverst på listen? Ble nysgjerrig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Her en dag... 5896654[/snapback] Det er viktig å skille mellom dag eller natt, men nå tar jeg utgangspunkt i dag; vil ikke søkestrengen si at den har søkt de aktuelle sidene? Kanskje edderkoppen gikk gjennom de aktuelle sidene også? Var det hele strengen...? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Nei, "site:" er koden man bruker for å søke opp alle sidene på et domene. Man skriver for eksempel "site:hardware.no" eller "site:hardware.no noadmin" for å bare få treff på de sidene som nevner gjeldende nøkkelord. Det rare her er at noen har søkt med site-funksjonen på alle domenene i hardware-nettverket. Hvis jeg tar søket selv, så får jeg også treff på musikksmaken.com (min portal), hvor kulturo.no er nevnt. Det var slik søkestrengen ble registrert i metaloggen min. Siden min portal kom opp blant treffene, vil det si at site-funksjonen ikke virker om man legger inn multi-siter. Nå kaller påskefjellet Ha en fortsatt fin dag... *titte ut vinduet, ja! det er dag* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå