Gå til innhold

Trening og øl - spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på dette her med inntak av alkohol før og etter trening. Hvilken effekt, eller sideeffekt vil dette ha?

La oss si at jeg trener 3 ganger i uka og at jeg at jeg drikker 3-5 øl hver fredag. Vil noe av den treningen jeg har utført i uka bli "tapt"?

Det er forskjellige rykter som svermer om akkuratt dette her. De verste sier at man "mister" treningen man har gjort i uka hvis man drikker på fredagen. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har ikke veldig peiling på dette, men jeg tror at effekten alkoholen har på trening skyldes at det er vanndrivende, noe som går ut over yteevnen. De fleste (over 18 forhåpentligvis) vet at det meste er mer slitsomt en vanlig når man er fyllesyk eller har vært på byen kvelden før. Musklene dine detter jo ikke av selv om du tar deg noen øl. :p

Lenke til kommentar
Har ikke veldig peiling på dette, men jeg tror at effekten alkoholen har på trening skyldes at det er vanndrivende, noe som går ut over yteevnen. De fleste (over 18 forhåpentligvis) vet at det meste er mer slitsomt en vanlig når man er fyllesyk eller har vært på byen kvelden før. Musklene dine detter jo ikke av selv om du tar deg noen øl. :p

5961491[/snapback]

Største problemet er at kroppen ikke klarer å ta seg av proteiner når det er alkohol i kroppen, det er nemlig leveren som tar seg av begge deler ;) Og alkohol har høyere prioritet enn proteiner, siden alkohol er gift og må bort...

Lenke til kommentar

trening og øl.

Effekten på kroppen av alc er mange. Blandt annet at østrogenet går opp, dette betyr at restitusjones perioden blir lengre. I følge Franco Colombo har det en rekke positive virkninger på hjerte og blodtrykk. Dette er omstridet.

Det økte sukkerintaket fra øl gjør at insulin nivået økes og dermed blir man fetere. hvis man skal drikke øl gjør det direkte etter trening. det er kun på dette tidspunktet man kan rettferdigjøre sukker i sin reneste form, nemlig monozakarider.

Lenke til kommentar
Det har forsåvidt ikke så mye med saken å gjøre kanskje, men er det ikke stort sett disakkarider av typen maltose i øl?

5963275[/snapback]

Jepp. Skaper svingninger i blodsukkernivået, og gir overskudd av energi som lagres som fett.

Øl er karbobombe.

Dessuten, er ikke du litt ung til å drikke øl trådstarter? :)

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

drikke seg drita dagen før å spille fotballkamp klokka 10 dagen etter når en har sovet 6 timer er ikke anbefalt.. værste jeg har vært borti, å jeg måtte spille 90 min for vi var bare 11 mann.. drakk vann så jeg hørte det skvalpa i magen å følte meg fortsatt tørst, å jeg ble jævlig fort sliten.

Lenke til kommentar
Vent med alkohol til du er 18. Det funker som regel.

5959606[/snapback]

Det hjelper nok ikke noe mer i forhold til det han spør om, nei...

5961206[/snapback]

Det er vel ikke så lurt og drikke alkohol når du er 15 nei...

5992945[/snapback]

Herregud da mann, tenk før du skriver, se hva som står...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...