Gå til innhold

Hva er viktigs? Grafikk eller spillbarhet?


Anbefalte innlegg

Riktig naken slange. Nintendo har de beste spillprodusentene bak seg, mye bedre en mixrosoft og sony. Dette vil da åpne utrolig mange nye dører for de. Og en annen ting er at alle de gode spillprodusentene til sony og microsoft lager også spill til nintendo. Men Natsume for eksempel lager ikke spill for andre en nintendo, og natsume er utrolig gode. Elsker Harvest moon :p Men det er min mening da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillbarhet vil jeg si er absolutt viktigs, god grafikk ser jeg på mer som en bonus :)

 

Et eksempel på konge spill med utdatert grafikk er jo for eksempel Chrono Trigger til supernintendo. Spillet i seg selv er jo så konge at man ikke bryr seg om grafikken ikke er noe sammenlignet med far cry eller doom 3.

Lenke til kommentar
Spillbarhet vil jeg si er absolutt viktigs, god grafikk ser jeg på mer som en bonus  :)

 

Et eksempel på konge spill med utdatert grafikk er jo for eksempel Chrono Trigger til supernintendo.  Spillet i seg selv er jo så konge at man ikke bryr seg om grafikken ikke er noe sammenlignet med far cry eller doom 3.

5928716[/snapback]

 

 

Jeg må si meg enig med deg :thumbup:

Spillbarheten ER viktigere enn grafikken!

Lenke til kommentar
Jeg tror Nintendo klarer å selge Revolution på gameplay. Kontrolleren er veldig spennende. Det blir et steg i riktig retning.

5924791[/snapback]

Hmm, de klarte det jo ikke lenger med "Gamecube", så med mindre de kommer med andre tillegg er det jo ikke sannsynlig å tro at ting plutselig vil forandre seg med "Revolution"?!

5928564[/snapback]

Gamecube var en vanlig spillkonsoll uten noe spesielt. Den konkurrerte direkte med Sony og Microsoft.

 

Revolution satser mer på gameplay og, vel, en "revolusjon" med den nye kontrolleren.

 

Du kan ikke vise til Gamecube når Revolution er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Nintendo Revolution sies, og de tekninske spesifikasjonene viser, at nintendos revolution  bare er litt kraftigere enn den vanlige xbox'en.

Tull. Den er ikke bare litt kraftigere enn Xbox. Den er mye kraftigere enn forrige generasjon, og særlig siden den ikke trenger ekstra kraft fordi den ikke støtter HD så vil den nok ikke ligge så langt bak PS3 og Xbox360 når det gjelder grafikk.

 

Selv om de påståtte spesifikasjonene ikke ser så imponerende ut så gjør arkitekturen at den får mer enn nok kraft likevel.

 

Hvor er revolusjonen?

Kontrolleren.

Lenke til kommentar
Nintendo Revolution sies, og de tekninske spesifikasjonene viser, at nintendos revolution  bare er litt kraftigere enn den vanlige xbox'en.

Tull. Den er ikke bare litt kraftigere enn Xbox. Den er mye kraftigere enn forrige generasjon, og særlig siden den ikke trenger ekstra kraft fordi den ikke støtter HD så vil den nok ikke ligge så langt bak PS3 og Xbox360 når det gjelder grafikk.

 

Selv om de påståtte spesifikasjonene ikke ser så imponerende ut så gjør arkitekturen at den får mer enn nok kraft likevel.

 

 

 

Gafikken har jeg ikke sagt noe på, men håper, og det ser slik ut, at den vil bli meget bra! :)

Vurderer faktisk å skaffe meg revo'n når den kommer

Lenke til kommentar
Revolusjonen er at nintendo driter seg ut :p

5937448[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på. De klarte det jo med DS, og alle som faktisk har prøvd den nye kontrollene er entusiastiske.

 

Det sier jo litt når jeg sterkt vurderer å kjøpe meg Revolution, jeg som egentlig hadde gitt opp spillkonsoller for lengst. Hvis jeg spiller i dag så er det som regel PC-spill.

Lenke til kommentar

Egentlig så går det ikke ann å sammenligne Nintendo med sony og Microsoft og ende opp med en god konklusjon. Nintendo satser mer på en ren spillemaskin, mens sony og microsoft satser mer på en maskin som har flere bruksområder.

 

Må også si at Revolution foreløpig ikke er sluttnavnet til Nintendos nye maskin.

 

Revolutions har også spesialbygde CPU'er med kodenavn Broadway

og spesialbygde GPU'er med kodenavn Hollywood

Om dette er bra eller dårlig får man bare vente å se...

 

Spaken skiller seg veldig ut fra de andre:

post-86298-1145294687_thumb.jpg

 

 

Det mest spennende etter min mening blir nintendos nedlastingssystem hvor man skal kunne laste ned NES, SNES og N64 spill.

 

Selv er jeg fan av Nintendo og ingen andre. Har en PS1 på rommet mitt nå meg jeg bruker denne kreasjonen fra sony kun fordi jeg skal spille Final Fantasy :p

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Helt klart spillbarhet. Grafikk er ikke viktig.

 

Hvis et spill har bra nok spillbarhet, så legger jeg ikke en gang merke til grafikken. Mao: er spillet morsomt nok så gjør det ingen verdens ting at grafikken er helt elendig.

 

Jeg synes spillindustrien har blitt alt for opptatt av grafikk de siste årene, og de legger de andre elementene i andre rekke. Dette synes jeg er en helt feil utvikling. "Don't judge a book by it's cover" passer perfekt inn her. Mange spill med god grafikk er rett og slett ræva, på grunn av at utviklerene har lagd alt for mye tid og penger inn i grafikk, og mindre på å faktisk lage et underholdende og morsomt spill.

 

Dette er vell egentlig hovedgrunnen til at alle mine favorittspill er over 5 år gamle. Grafikk har tatt over markedet, og det er synd.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Dette er egentlig et eldgammelt og utdiskutert emne.

Hvem med litt vett vil si at grafikk er viktigere enn gameplay?

 

Men hvem vil vel ikke at et spill helst skal lykkes med begge deler?

 

Finnes såklart nostalgikere som husker sine favoritt 2Dspill og mimrer på dem, men for at et spill skal selge godt i dag vet utviklerne at de må lykkes på begge deler.

 

man kan si det samme med en bil. hva er viktigst, stilig bil eller kjøreglede? såklart vil folk si at kjøreglede et viktigst, men hvem vil kjøpe en ny bil som ser helt forferdelig ut? uansett hvor god den er til å kjøre?

 

dårlig grafikk kan også ødelegge et spill. firkanta og stygge ansikter som ser ut som kjøttmos som er meid sammen. irriterende blinking og flimring på skjermen går vel også under dårlig grafikk?

Lenke til kommentar

Syns begge deler er viktig.

 

Ta CS 1.6 og CS Source som eksempel(blir vel halshugd nå).

Begge er veldig like, en ting som skiller seg ut med en gang er grafikken.

Grunnen til at jeg da spiller Source fremfor 1.6 er mest pågrunn av grafikken.

 

Uansett, grafikken er ikke det viktigste, spill blir best når folk greier å blende grafikk og spillbarhet sammen sånn 50/50.

Lenke til kommentar
Syns begge deler er viktig.

 

Ta CS 1.6 og CS Source som eksempel(blir vel halshugd nå).

Begge er veldig like, en ting som skiller seg ut med en gang er grafikken.

Grunnen til at jeg da spiller Source fremfor 1.6 er mest pågrunn av grafikken.

 

Uansett, grafikken er ikke det viktigste, spill blir best når folk greier å blende grafikk og spillbarhet sammen sånn 50/50.

6069070[/snapback]

 

så vidt jeg vet trenger man ikke gjøre kompromisser mellom grafikk og spillbarhet. å fordele dem 50/50 skjønner jeg ikke hvordan er mulig.

 

gameplay: 100%

grafikk: 100%

Lenke til kommentar
Syns begge deler er viktig.

 

Ta CS 1.6 og CS Source som eksempel(blir vel halshugd nå).

Begge er veldig like, en ting som skiller seg ut med en gang er grafikken.

Grunnen til at jeg da spiller Source fremfor 1.6 er mest pågrunn av grafikken.

 

Uansett, grafikken er ikke det viktigste, spill blir best når folk greier å blende grafikk og spillbarhet sammen sånn 50/50.

6069070[/snapback]

 

så vidt jeg vet trenger man ikke gjøre kompromisser mellom grafikk og spillbarhet. å fordele dem 50/50 skjønner jeg ikke hvordan er mulig.

 

gameplay: 100%

grafikk: 100%

6069256[/snapback]

 

 

 

Det er jo samma greia, bare at jeg tenkte litt annerledes når det gjaldt prosentvis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...