Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med TP kabel

Anbefalte innlegg

Har akkuratt lagt opp en ny TP kabel oppe fra routeren og ned til rommet mitt. Har lagd plugger selv. Jeg har dobbelt og trippelt sjekket at lederne er like i begge ender og at alt stemmer der.

Men når jeg plugger ledningen i pcen så sier plutselig windows at en nettverkskabel er koblet fra, 2 sec etter forsvinner meldingen. Da virker det som windows får kontakt med nettet og prøver å finne IP adresse. Så 2 sec etter det igjen kommer samme meldingen om at en nettverkskabel er koblet fra. Den får kontakt men så mister den kontakten igjen virker det som.

Hadde kabelen vært helt ødelagt ville jo kabelen ikke funnet noe i det hele tatt men det er signaler der virker det som. Har prøvd kabelen på flere pcer og det samme skjer.

Er det kabelen eller nettet? har foresten et veldig ustabilt nettverk men pcen jeg skriver på nå (laptop wireless) har forbindelse som bare det.

trenger svar!

Hilsen StrongBad_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ikke samme hvilken rekkefølge lederne har? Vi har bare tatt helt tilfeldig tror jeg.

Vi har koblet likt i begge ender. Skal de være det? ikke speilvendt for eks?

Er alle kabler like når det gjelder farge?

Endret av StrongBad_
Lenke til kommentar
Så det er ikke samme hvilken rekkefølge lederne har? Vi har bare tatt helt tilfeldig tror jeg.

Vi har koblet likt i begge ender. Skal de være det? ikke speilvendt for eks?

Er alle kabler like når det gjelder farge?

5895921[/snapback]

Følg denne guiden når du lager nettverkskablene dine, og nei det er ikke samme hvilken rekkefølge lederene ligger i. Dette har mye med hvordan kabelen blir påvirket av støy.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...