MaxP2P Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hei! Jeg har vanligvis mye kjørende i bakgrunnen... Som oftest, har jeg ikke bruk for de programmene, men sånn "just-in-case" om jeg trenger de, så har jeg dem installert og kjørende... Og siden det er en god del av dem, så tar de en del ytelse ut av maskinen, som ellers kunne ha gått til å øke ytelsen i spill. Så det jeg lurer på, er om noen her vet hvordan man kan boot/starte opp maskinen, sånn at den bare laster inn det ABSOLUTT mest nødvendige for å kjøre stabilt. Sånn som GPU drivere, APU drivere, og sånne nødvendige ting. Også kanskje nettverks drivere, da det kan hende jeg må på nette sånn kjapt, og det hadde vært litt kjipt å måtte restarte for å gjøre det. Jeg er ganske "open-minded", så alle forslag er velkommne, men det er noen ting som ikke lar seg gjøres: 1. Fjerne programmene 2. Gjøre endringene faste (som vil si at jeg må kunne bytte mellom de to "modusene") 3. Det må nesten være stabilt da... ^_^ Ja.. Jeg tror egentlig det er det viktigste... Tusen takk på forhånd! Endret 9. april 2006 av MaxP2P Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det er ganske mange triks som finnes, for å nevne noen. Bytt ut Adobe acrobat med foxit pdf reader. Bytt ut evnt. torrent-klient med utorrent. Fjern alt som har med norton og symantec vekk fra maskinen. Hvis du ikke er en av de som tiltrekker seg spyware er det ikke vits å ha noe anti-spyware program kjørende. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hvis du oppretter to "hardware profiles", kan den ene tweakes til spilling. Du velger da hvilket "oppsett" du vil bruke før Windows laster. Windows-tasten+Pause | Hardware-fliken | Hardware profiles-knappen nederst Så kopierer du gjeldende innstillinger, gir dem nytt navn (f.eks. Normal og Spilling). Restart, velg Spilling-profilen og skru av alt du ikke trenger. Kan raskt gjøres her: Windows-tasten+Pause | Advanced | Settings-knappen under Performance Så velger du "Adjust for best performance". Du kan også skru av en del tjenester/services som kjører som standard i bakgrunnen, men som du ikke trenger: Start | Run | services.msc [enter] Har engelsk Windows, så oversett selv hvis du har norsk versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå