ratrune Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg skal bygge meg en ny pc Jeg har bestemt meg for Pentium 4. Hvilket hovedkort og hvilken prosessor anbefales/anbefales ikke? Glemte å ta med at jeg satser på rdram også. AAAAAhhhh.... og hvilket kabinett er best? :smile: Kan nokken tipse mæ eller _________________ PII 366 (450) Celeron Epox zx370a 128 Ram Elsa Erazor III Pro Video Plextor 12/10/32 IBM Deskstar 9.5 Gb Helt konge!! :smile: [ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2001-12-07 11:49 ] [ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2001-12-07 11:51 ] Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Satser du på rdram kan du bare ha intel prosessor. RDram er dyrt i forhold til ddr. Ville heller ha satset på amd og ddr. Mye mer for pengene. menmen dine penger Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Zeer: Fyren har jo bestemt seg for å kjøre Intel. Jeg tipper han ikke er særlig interessert i å høre dine anbefalinger ang. AMD. Det han spør om er bra eller dårlige varianter av Intels P4 prosessorer. Ang. Kabinett ville jeg satset på en eller annen variant fra produsenten Chieftec. De kommer bra ut i tester. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hva med et av de nye basert på VIA´s P4x266A. Bruker DDR-minne da... Har egentlig ikke peiling på rdram-systemer. Tror P4x266a gir mye ytelse for pengene. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Ja.. gi en lang faen i RDRAM (a.k.a. RAMBUS). RDRAM har høy latency men skriver/leser raskt da den "først er kommet i gang". DDR RAM har en del lavere latency; og det er det den vanlige bruker merker mest forskjell på! Skriveytelsen på DDR RAM kombinert med godt chipsett er heller ikke dårlig da! Lenke til kommentar
redsnapper Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Gå for Asus P4T-E, konge kort, kjører det selv! Rambus er kongen på haugen, dyrt men vel verd pengene! Ingen tvil Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 13:38, redsnapper skrev:Gå for Asus P4T-E, konge kort, kjører det selv!Rambus er kongen på haugen, dyrt men vel verd pengene! Ingen tvil Hehm.. er uenig med deg der. Uten tvil har du et kick ass system.. enig i det liksom.. men DDR RAM er mye mere for penga! RDRAM koster dobbelt så mye, og er ikke mye bedre (vil nesten heller si dårligere) Det er ikke uten grunn at RDRAM har vært Intel's største flopp på mange år!! Det selger jo ikke for faen! :razz: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 DDR er nok mest for pengene løsning ja. Det har nettopp kommet en hel del tilsynelatende bra HK hos Komplett med Intel nye i845D chip (legg merke til at D står for DDR RAM, mens vanlig srdam har i845 chipen) fra Abit, Asus og MSI. Må si MSI har gjort det igjen, ved å kopiere PRO2-RU til I845D. Telcontar Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Takk for tips, Keep em coming. Tar gjerne i mot for og imot ddr og rd, det gjør ingenting. :smile: Chieftec Dragon kabinettene ser veldig bra ut, tror jeg satser på en sånn. _________________ PII 366 (450) Celeron Epox zx370a 128 Ram Elsa Erazor III Pro Video Plextor 12/10/32 IBM Deskstar 9.5 Gb Helt konge!! :smile: [ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2001-12-07 17:37 ] Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Ja, slike tips trenger jeg og. Men hvilket DDR-RAM kort er det beste? Har det kommet fler av dem eller er det veldig nytt? Hvilket hovedkort burde jeg velge hvis jeg leter etter et med disse funksjonene (i den rekkefølgen) -STABILITET!! Topp stabilitet, minimum problemer. -Gode overklokkingsegenskaper -RAID -6, minst fem PCI -USB 2.0 Takker for tips, skal bytte til Intel nå... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 MSI (PRO-ARU er visst navnet tror jeg) sitt nye kort med i845D chip'en har støtte for RAID, USB2 osv. Det er har ikke kommet noen tester av dette kortet enda, men ytelse messig pleier jo MSI å ligge blant de beste. Telcontar Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Ta et kort med intel chipset på så burde det å være stabilt... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Vent 1--2 uker da kommer Intel's DDR løsninger, der kjappere og langt med stabil enn VIA's løsning. SiS645 er igrunn det beste alternativet til Intel. Intel og sis sitt DDR chipsett yter i praksis like bra som RDRAM og er mye billigere. Jeg skal i alle fall ha I845D kort til jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå