Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Søl på tastaturet, problemer med "programmer"

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å søle noe drikke eller lignende på tastaturet til min bærebare Amilo D1840 pc her om dagen. Etter dette skjedde så tørket jeg selvfølgelig opp og kjørte i gang daten igjen. Når jeg derimot åpnet f.eks Firefox, Internet Explorer eller Utforsker/Min datamaskin så endte det med at hele "daten klikket", vinduet med "programmet" i endret størrelse i en forykende fart, akkurat som jeg skulle holdt inne en tastaturknapp eller lignende. Det maksimerte seg og gikk deretter tilbake til en mindre posisjon osv. Hvis jeg dro hånden over tastaturet uttalige ganger så gav det seg en liten stund før det var pån igjen.

Jeg tok av alle knappene på tastaturet og renset opp alt, formaterte og prøvde igjen. Samme problemet dukket opp nesten umiddelbart.

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre, hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde skrudd den av med en gang, og ikke startet den før du var sikker på at det var tørket. Nå er vel skaden skjedd, så...

5895743[/snapback]

Hva slags forskjell hadde det gjort?

Hva kan jeg evt gjøre? HVa tror du har skjedd?

Takk for raskt svar :)

Lenke til kommentar
Du burde skrudd den av med en gang, og ikke startet den før du var sikker på at det var tørket. Nå er vel skaden skjedd, så...

5895743[/snapback]

Hva slags forskjell hadde det gjort?

Hva kan jeg evt gjøre? HVa tror du har skjedd?

Takk for raskt svar :)

5895816[/snapback]

Har du hørt om vann og kortsluttning? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Ehm... "Drikke" inneholder som oftest komponenten H2O, som er "relativt strømførende". H2O nedi tastaturet/laptopen fører derfor ofte til kortslutning.

Det anbefales å skru av maskina så fort som mulig hvis man søler noe over den, og deretter tørke opp, og la den stå ved en ovn e.l. over natta, slik gjenværende fuktighet tørker. Har man vært riktig uheldig å sølt cola eller annet tilsvarende faenskap ligger muligens et lag av gørr igjen etter vannkomponenten har tørket bort... Da må man vaske over med ei fuktig fille, og igjen la dette nye "rene" vannet tørke bort...

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Det må evt. et serviceverksted svare på. Hva slag drikke var det? Sukkerholdig drikke er strømledende og kan gi kortslutninger. Syreholdig drikke kan tære på elekronikken (appelsinjuice etc). I tillegg vil all drikke bortsett fra rent vann også kunne medføre at taster henger og gir uanede effekter på programmer m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...