oleredv Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei Eg går for tida med planar om å kjøpe meg ny mobil som er relativt dyt (i overkant av 4000 kr). Og i den forbindelse har eg vurdert å forsikre den, men er litt usikker på om prisen eg må betale hos f.eks Telenor er verdt det. Ein kompis av meg fekk med ei slags forsikring når han kjøpte telefon på elkjøp og det funka på slik at han betalte ein sum ekstra for eit år med forsikring. Når han fikk bruk for den (etter å ha kjørt over 8310'en sin med dumper... hehe) så betalte han berre "kontigent" for eit nytt år og dermed hadde han ny telefon. Trur det var snakk om 300 kroner eller noke i den duren. Er det andre butikkar som leverar likande avtaler? Ole Lenke til kommentar
tbone Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Mobilforsikringen til Telenor dekker inntil 10.000 ved tyveri eller skade. Prisen er 25 kr pr mnd. Ved den første skade er egenandelen kr 300. Du betaler ingen egenandel for reparasjon av mobiltelefonen. Forsikringen følger sim kortet. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Generelt sett anbefales det ikke å tegne dyre forsikringer av "småting". Kr 25,- pr måned er en svært dyr forsikring for en mobil til kr 4000,-. Min innboforsikring koster kr 60,- pr. måned og dekker inntil kr 1.000.000,-... Vær obs. på at Telenors forsikring ikke dekker fuktskade (som vel er den største mobildreperen.) Tyveri av mobilen kan dekkes av reiseforsikring og innboforsikring som ikke koster så mye mer, men dekker svært mye mer. Et lite regneeksempel: Telefonen koster 4000,- Forsikring koster kr 25,- pr mnd, dvs kr 300,- pr år. Telefonen avskrives med 15% pr år (iflg. Telenors vilkår). I tillegg er det en egenandel på kr. 300,-. Da tar det ca. 4 år før beløpet du har betalt i forsikringspremie har tatt igjen telefonens verdi! Blir telefonen stjålet da får du ikke igjen noe mer enn du allerede har betalt. LeD Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Takk til LeD for informativt svar. Det samsvarar med min konklusjon, at ei konkret mobilforsikring ikkje er verdt prisen når telefonen ikkje er dyrare enn den eg har tenkt på. Som du seier vil innboforsikring dekke store verdiar, og bilforsikringar vil også dekke lause gjenstandar innanfor visse grenser. Reknar difor med at spørsmålet mitt er besvart! Ole Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 18:26, skrev oleredv:Som du seier vil innboforsikring dekke store verdiar, og bilforsikringar vil også dekke lause gjenstandar innanfor visse grenser. Og ikke glem reiseforsikring. Du får helårs reiseforsikringer som dekker tyveri fra det øyeblikket du går ut av døren hjemme. En slik forsikring koster vel rundt kr 300,- pr år. LeD Lenke til kommentar
geokri Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 sitter med brosjyren til elkjøp forsikringen i handa. Den virker rimelig bra. 385,- kontant, da er man forsikret for 3 år, ingen egenandel ved reprasjon, får man ny mobil så må den forsikres på nytt. Er heller ingen avskrivning. Forsikringen dekker alt utenom tyveri, eller hvis man mister den, så hvis jeg finner ut at jeg vil ha ny telefon om 2,5 år så kan jeg "dette" i havet med telefonen i lomma, og få en ny telefon for alle penga! koster meg bare 385,- så er jeg klar på nytt...:smile: Lenke til kommentar
rottert Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Forsikring er genialt! Jeg kjøpte meg nokia 8310 med netcom forsikring i januar... I sommer ble den stjålet og i løpet av noen dager hadde jeg en flunkende ny 6510 i hånden. Noen uker senere var jeg i en stygg bilulykke og mista den også (!) Meldte den tapt og fikk ny verdikuppong i posten etter 2 dager. 300 kr å betale denne gangen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå