Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har et par spørsmål om bruk av torrent-nedlasting. Håper noen kan svare på ett eller flere av dem :)

 

1. Kan maskinen min utsettes for "innbrudd" fra andre maskiner/hackere hvis jeg bruker et torrentfildelingsprogram (Azureus) i noen større grad enn den er utsatt ved vanlig surfing?

 

2. Har andre folk mulighet til å ta seg inn i mine filer eller påvirke min maskin på noen måte bortsett fra å laste ned den ene aktuelle fila som jeg deler fra min maskin hvis jeg bruker dette programmet?

 

3. Jeg har brannmur. Altså må jeg åpne en viss port for å få full/brukbar hastighet. Kan andre ta seg inn i min maskin gjennom denne åpne porten, eller blir den kun åpnet for Azureus?

 

4. Altså: Er det på noen måte farlig å bruke denne typen programmer? Mister brannmuren sin effekt om jeg åpner en port?

 

(PS: All min nedlasting er selvsagt lovlig!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruke en torrentsklient når du laster lovlig?
Hadde du dratt deg bort fra piratsidene, og sett litt på resten av nettet legger du merke til at det er mye som man kan få på torrent. Podcasts, spilldemoer, Linux-distroer osv. osv. osv.

 

 

shrimp: det betyr at det er mulig, men at sannsynligheten for at noen gidder er heller liten.

Lenke til kommentar
(PS: All min nedlasting er selvsagt lovlig!)

5895466[/snapback]

 

Yeah right!

Hvorfor bruke en torrentsklient når du laster lovlig?

5895815[/snapback]

 

Hvorfor bryr du deg? Kan forresten gi deg link til mange torrentsider med lovlig innhold...

 

Til trådstarter: Hvis en hacker får det for seg at han skal hacke en privatpersjon (som er ytterst skjelden) så tror jeg ikke han får det stort vanskligere om du ikke har en åpen port ;)

Lenke til kommentar
Eg har ikkje opna porter, og ligg mellom 300-500 kb/s på filer som har mange seeders. Og det er bra fart med tanke på at eg har 3mb internett linje.
Du juger! 3Mbit har en teoretisk max. hastighet på 375 KB/s, du kan da umulig ha 500 KB/s. OG i hvert fall ikke hvis du ikke har åpna porter.

Mente du 500 Kilobit istedenfor 500 KiloByte har du utrolig ræva hastighet.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Eg har ikkje opna porter, og ligg mellom 300-500 kb/s på filer som har mange seeders. Og det er bra fart med tanke på at eg har 3mb internett linje.
Du juger! 3Mbit har en teoretisk max. hastighet på 375 KB/s, du kan da umulig ha 500 KB/s. OG i hvert fall ikke hvis du ikke har åpna porter.

Mente du 500 Kilobit istedenfor 500 KiloByte har du utrolig ræva hastighet.

5909084[/snapback]

 

Hmm, Mente ikkje kilobit nei!

Vel då må hastigheten ha blitt satt opp til 4mbit då. Uansett farten som vi betaler for her i huset var på 3mbit. Men den har kanskje blitt satt opp då. Skal måle hastigheten og komme tilbake med resultatet etter eit par min.

 

Edit: Eg har visst meir ein 3mbit.

Nedlastingshastighet:

4 530 kbit/s

Opplastingshastighet:

461 kbit/s

Wohoo :w00t:

Endret av scorpion87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...