Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med memorywriting etter bytte av HK+CPU!

Anbefalte innlegg

Kort forklaring:

Okay.. kan starte enkelt og greit. Hele problemet er etter bytte av CPU og HOVEDKORT så nekter rammen å lagre rett.. Dette spørs litt på hvilke filer jeg laster ned, antar det er avhengig av størrelsen.. Selvom når jeg bruker P2P nettverk så blir de mystisk nok lagret rett. Men slike ting som firmware updates til en spesifikk ruter kan være vanskelig å finne på P2P nettverk. Uansett er jo ikke problemet levbart da jeg verken kan bruke Windows Update til store filer ("Som severklært av Microsoft" er jo Windows XP fullt av bugs slik at jeg kan dø ved det minste lille knips.)

Hovedkort: ABIT K8N SLI nForce4

CPU: AMD 64 3700+

CPU TEMP ved 0-10% load: 20C

RAM: DDR-DIMM CORSAIR XMS CL PRO 3200 DUAL-CH

Forsøk på lokalisering av problemet:

HDD, CPU og RAM er alle testet på et tidsrom ca 80 timer med forskjellige tester og gjentatte ganger for å se om stresset ville skape problemer. Ingen viste feil. Selv ikke den 45 timers lange sektortesten jeg kjørte på disken fant noen feil. Jeg får også en bluescreen med UNKNOWN ERROR/UNKNOWN DEVICE/UNKNOWN DRIVER failed. Og en automatisk reboot når jeg låser pcen. Freeze når jeg laster ned enkelte store filer med en www-browser. Memoryfreeze når jeg spiller spill. (Den klarer plutselig ikke å lagre/hente fra minnet og spillet må rebootes)

Noen som er familiær med et slikt problem? Evt har noen atm løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...