Gå til innhold

Jeg har problemer med og sette inn en harddisk til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så godt å si du.

Fikk du under forsøk for å installere drivere meldning om usignerte drivere fra MC i det heille ?

Har du prøvt å avinstallere deaktivere controlleren for så å starte på nytt. ?

Du har en nero image drive der ,hva er den andre ?

Har du kontrollert om konflikter i de avbrudsordrelinjer (IRQ)?

Har du prøvt med andre drivere enn for xp?

Biosen er i boks eh? siste vers.

For at det kan absolut ikke væra noe annet nå enn drivere og konflikter i IRQ.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Biosen har jeg aldri flashet på dette hovedkortet, det andre greiene som ligger der kom sammtidig med innstaleringen av driveren tror jeg, driveren er digitalt signert av microsoft.

5900356[/snapback]

Så driveren var signert fra microsoft ? det var litt rart.

Men den nero image drive , ta den bort. Det er driver som du kan montere igjen fra nero meny. Den er virtuel ikke fysisk.

Den andre , har du flerre brenne programmer. Eller er det noe annet.

Er det noe som du komme til å savne så du kan installere igjen.

Avinstallere alle de enhetene der. I neste omstart så skal du helst ikke har mer enn promice controller der.

Inf chipset driver fra Intel ? laste ned siste vers. Den skader absolut ikke.

Se da på bios version.( bør helst ha 1021 ver.) Det kan være behov for flashing , men du skal ikke gjøre det før du har prøvet alle muligheter og helst ikke når man er sliten.

Og kode 10 som du får, er micros sitt eller?

Prøve litt med avinstallerineger og vi må se om vi finner noe andre andre drivere i mellom tiden.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Jeg ser at du har allerede installert drivere og de er for Raid. Når det gjelder code så det betyr ....feil miljo..... og det er ikke rart ,fordi nå har du raid drivere men deaktivert i Biosen.

Hvis controller er på IDE mode så jeg tror at du må holder deg fast på den 378ata100130 og ikke de 100137

Så de raid drivere må avinstalleres, og ikke glem at alltid er best å reboote for at de avinstalleres før du prøver på nytt.

Du har prøvd RAID drivere og det hjelper hjelper ikke (og de skal ikke gjøre det heller) når du skal ikke kjøre i Raid mode.

Prøve da å laste ned alt du finner i "win xp , server 2003 versioner for Promise 377/378 sata/ata drivere . Det er bare å laste ned, åpne og sammenligne . Det er ikke mer enn 4-5 stk. Og prøve da å installere på det samme måten som du har gjørt, dvs. manuelt. Men ikke blande mer med de Raid drivere. Og ikke forandre til raid i Bios. Du prøver deg vel på de 2003 , Winxp, win2000 som er i 378ata100130, ikke sant?

Jeg har undersøkt litt rund og det ser ut at du er ikke den første som blør med dette.

Når det gjelder update av bios du har vel noe utillity fra asus som kan gjøre det for deg ?

For at problemet din er vel at du vil ikke miste det som er allerede på sata disken ellers det var bare å kjøpe en til og kjøre i raid mode, for da funker vel , sant?

Lenke til kommentar

Tusen takk for et fint svar! :) Problemet er at jeg ikke vi miste det som allerede ligger på disken siden den er fra en annen datamaskin, der ligger det mange ferie bilder ol. Jeg har prøvd en ide driver fra asus, men den ville ikke innstalere seg siden den ikke støttet mitt chipset (selvom jeg lastet den ned fra en side med kun ting til mitt hovedkort). Da skal jeg prøve det igjen med litt andre drivere.

Lenke til kommentar

Nå fungerer alt helt supert! :) Takk for hjelpen, men jeg måtte kjøpe endel nytt siden hovedkortet knakk da jeg skulle sette inn en zalman kjøler(betjeningen i butikken sa jeg måtte fjerne en kjøler på hovedkortet så jeg tok tak i kjøleren (satt bare fast med kjølepasta) og dro, men da fulgte endel elektronikk med). Siden det er s478 kort så var det umulig og finne noe sted så da var det bare og kjøpe nytt hovedkort, cpu, ram og skjermkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...