Boralis Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei jeg hadde et av de første kortene og det fungerte ikke i det hele tatt,derfor lurer jeg på om andre har dette og vilke erfaringer dere har med tanke på stablitet og overklokking Takk for svar Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 http://www.firingsquad.com har testet det- fikk editors choice pris og 91 av 100%! Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Tenkte jeg skulle ha meg et slikt selv, men har et par spørsmål... 1. Jeg vet at det ikke er noen agp/pci lock, men er det gode dividere ? (Skal ha en PC400 P4 2,4 og har da mulighet til å overklokke en del, men vil dividerne være bra til dette?) 2. Noen sjangs for at lock vil bli introdusert i en bios update, eller må dette være på kortet fra før? 3. Går det ann å disable RAID, får et kort med RAID, men trenger det ikke siden jeg bare har 1 disk foreløpig... Vil det bli noe stress? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Synest ikke testen til firingsguad var spesielt imponerende spesielt på overklokking der de klarer å kjøre en 2,8 på 3150 mhz og får 13920 p i 3d mark når jeg kjører samme prosessor på et asus p4b 533-v og kjører den på 3300 mhz stabilt og får 16400 poeng i 3d mark Lenke til kommentar
klo Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Er fornøyd med kortet men jeg får f*n ikke kjørt minnet på ddr400.. så er spenningen(vcore) et stykke under det jeg stiller den på men det er vell ikke hovedkortets skyld? _________________ Asus P4S8X Corsair 512MB XMS3200 P4 2.4ghz @ 3ghz chieftec kabinett :smile: gainward gf3 :smile: pioneer dvd game theater XP 2x80gb Seagate B. Lite-ON 40x@48x vannkjølt by DangerDen [ Denne Melding var redigert av: klo på 2002-09-29 12:54 ] Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har sett noen tester der vcore har lagt under den spesifiserte. Skjer på mitt også.. Tror det er HK som er skyldig. Ikke noe stort problem uansett da så lenge man kan stille den opp... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 lest tester der de fleste sier skal du overklokke p4 med 533fsb kjøp et annet hk enn med sis648 chipset da det kan maks ok til 150fsb så går det ikke lenger,det gjelder alle sammen har lest flere tester alle sier det samme uansett hvilken ram de bruker stopper det på 150,cpu prøver de i et annet hk med for eksempel i845g så kan de ok ganske høyt over 150fsb. Hvis du skal ok vent heller på i845pe eller i845ge,kommer slutten av oktober tror jeg. Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Dette var da ikke svar på noen spørsmål? Jeg skal ikke ha 533 fsb uansett så derfor er brikkesettet bra for meg! Til dere som har det: Hvor mange IDE plasser er det egenltig hvis du ikke bruker noen serial ata overgang? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 16:32, skrev lordpiet:Dette var da ikke svar på noen spørsmål?Jeg skal ikke ha 533 fsb uansett så derfor er brikkesettet bra for meg!Til dere som har det: Hvor mange IDE plasser er det egenltig hvis du ikke bruker noen serial ata overgang? det er vel 3 en floppy og to andre som kan to hd eller cd rom på hver også vil jeg si du hvis du tror du kan bruke sata og ide samtidig så går ikke det kun ide eller kun sata selv om du bruker konvererter,har ikke kortet sjøl men har lest om det. Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Men man må jo ha cd devices på p-ata kontroller uansett. Eller? Har også lest at man må enten bruke p-ata eller s-ata, men regner med dette bare gjeder HD... Noen som har noe å si på de andre spørsmålene? Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Kjører min P4 2,5ghz(400) på 3ghz. Har kjørt stabilt i en uke nå :smile: Hadde ingen problemer av betydning med dette kortet. Må si meg godt fornøyd. [ Denne Melding var redigert av: AWC80 på 2002-09-30 13:46 ] Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Meget tøft =) Er det med bare orginal kjøling? Husker du hva slags dividere du bruker? Gleder meg til å få kortet, men tror jeg går bort i fra raid/s-ata versjonen. Ser ikke noen nytte i det egentlig... Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Ja, det er med orginal kjøling. Viktig at ikke agp mode står på synkron, det var bare å sette den på asynkron eller performence (perf. er anbefalt på div. review), og klikke seg oppover. Cpu speed: Manual Multiple: 25X (fikk ikke endret denne) Cpu external frq.: 12030 Memory frq.: 160Mhz(måtte ofre litt her.) Cpu voltage: 1,75v Agp Voltage: 1,6v DDR Voltage: 2,6v Chipset clock mode: Performance Kjører med Apacher(2700) Ram, har hørt at dette ikke er blant de beste til klokking, men er ganske fornøyd uansett. Er rimelig fersk med klokking så hvis noen har noen kommentarer så tas de i mot med takk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå