Gå til innhold

Regedit + taskmanager kaputt, what to do?

Anbefalte innlegg

Som nevnt i topic så har Taskmanager og RegEdit sluttet å fungere. Dette resulterer i to ting, dersom noe har låst seg så må jeg restarte fordi Ctrl+Alt+Del ikke gir respons, og at jeg ikke får innstalert programmer fordi regedit ikke funker.

Når det gjelder regedit, så funker det dersom jeg går inn i C:\windows\ men programmer klarer ikke aksessere og starte det fra "Kjør" funker heller ikke.

Jeg TROR dette problemet kom etter jeg lekte meg litt med en .dll fil som ikke ble registrert, men alt er ordnet til original stand men problemet vedstår. Hva skal jeg gjøre? Håper virkelig at noen har noen gode tips, for det er så ergelig å måtte reinstalere alt.

På forhånd takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at når det står:

"View"=-

"FindFlags"=-

"LastKey"=-

Så skal jeg slette det som står der? Får ikke lagt inn noen -

Feilmeldingen jeg får når jeg skal starte RegEdit fra "Kjør" er forøvrig:

"RegEdit is not a valid Win32 application"

Ingen av "adressene" i Taskmanagerfixen eksisterer, er ikke det litt merkelig? Skal jeg bare opprette de da eller?

Lenke til kommentar

jeg kan ikke svare på de siste spørsmålet ditt, for jeg har aldri prøvet selv men har lest om andre som disse reg.files var til hjelp.

jeg fant dette angående regedit:

There you go.. You have regedit.com in windows\system32 that takes priority over the real regedit.exe. This is most certainly malicious software!

Delete the regedit.com file immedately. Scan your computer with a different antivirus/antispywae - your current ones are obviously useless. Always update the virus and spyware definitions before scanning your computer.

fra denne side:

http://www.techspot.com/vb/topic44792.html

lykke til

Lenke til kommentar

Problemet løst ved å bruke "System Restore". Mente å tro at denne funksjonen lå i WinXP, men søk i hjelp gav ingen lure resultater. Alikevel så ligger den under Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> SystemVerktøy

Veldig kjekt. :D Antivirus er nå oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...