MC2 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hei Vet at dette ikke er rett sted å post om slikt, men jeg fant ikke noe bedre sted, så det ble her. har et lite problem med bruk av rewrite modulen. her er .htaccess filen min: RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_URI} !catch\.php RewriteRule (.*)/?$ catch.php?url=$1 Det den skal gjøre er at når en person skriver http://example.com/forside så blir han sendt videre til http://example.com/catch.php?url=forside. Først trodde jeg at RewriteRule (.*)/?$ catch.php?url=$1 var nok, men det endte opp med at den sendt catch.php videre i catch.php?url=catch.php. Så løsningen jeg leter etter er at alle brukere som skriver inn hva som helst, borsett fra catch.php, skal bli sendt videre i catch.php?url=side. Dette funker fint, men problemet er at hvis de skriver inn foo/catch.php så blir de ikke sendt videre. I kort form: løsningen jeg leter etter er at så lenge REQUEST_URI ikke begynner med catch.php så blir personen ikke sendt videre. Håper noen skjønner dette! Og takker på forhånd. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Skjønte ikke helt den der nei, hva som egentlig er flaskehalsen? Endret 9. april 2006 av rønning Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 ok ok, på sida mi har jeg alle system filer inni en mappe, og en fil som heter catch.php utenfor mappa som sender inn variablene, den filen heter catch.php så vil jeg bruke mod_rewrite modulen. Men hvis jeg bare har RewriteRule (.*)/?$ catch.php?url=$1 så funker det ikke, for at neste request, som er catch.php blir sendt videre istedet. RewriteRule ^ ([a-z0-9]+)/?$ catch.php?url=$1 funker heller ikke for at det begrenser for mye. Altså, det jeg trenger er en måte å finne ut om REQUEST_URI begynner med "catch.php". Lenke til kommentar
rønning Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) begrenser for mye? hvilke tegn er det du vil skal være med da? du kan prøve ^ ([^./]+)/?$ catch.php?url=$1 den utelukker tegnene . og / som fort gjør koden usikker Endret 9. april 2006 av rønning Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 alle tegnene, inkludert . og / (bruker ikke noe vanlig include script eller noe. alt blir sjekket seinere) Lenke til kommentar
rønning Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 hmm...sitter her og prøver og tester ut, men tror ikke jeg kan hjelpe deg, får ikke til jeg i hvertfall Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 ajajaj.... javel, takk likevel! (men si ifra hvis du får til noe) Noen andre som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå