Alexi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Når det gjelder krav til mattekunnskaper for å begynne ved dataingeniørutdanning, informatikk mv. Har fått med meg at man kan ta forkurs dersom det skorter på mattekunnskapene fra videregående, eller begynne på tresemestersordningen. Er det noen som har tatt et slikt forkurs/tresemestersordning, og evt. vet hva denne matta bygger på - er det MA1 fra videregående, eller fra ungdomsskolen? Har mildt sagt store huller her, men det skorter ikke på motivasjonen hvis jeg kan ta igjen kunnskapen. Takk for svar. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Forkurs går over et år. Det spiller ingen rolle hvilken matte du har hatt før, da folk kan komme fra helt forskjellige bakgrunner. Tresemesterordningen vet jeg ikke hvordan funker. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tresemestersordningen betyr at du starter allerede 1.juli med matte kurs, da er det 2mx sånn ca, så er det x timer undervisninger hver eneste dag i noen uker før eksamen, som du må bestå. Så blir det fysikk fram til jul som du må bestå og, og samme med vårsemesteret. Så neste sommer må du ta enda mer matte før du er a-jour med resten av studentene. Sånn sirka slik Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Jepp, det er ganske hardt med 3-semesterordning. Du bør helst være topp motivert for det er mye jobb. Som nevnt, det går gjerne over to somre og neste sommer er det gjerne slik at man tar et mattekurs med eksamen som de andre studentene tok i løpet av det første året. Dammit: Noe gammel tråd. Jeje. Endret 6. juni 2006 av Zenit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå