Gå til innhold

Pentium 4 2800 mhz

iv3rs

Anbefalte innlegg

Kjøpte P4 2800 mhz, og prøver å overklokke.

Mine resultater suger i forhold til hva jeg ser andre klarer. Jeg får den ikke til å boote på høyere enn 3088 mhz. Nå har jeg et Abit SR7-8X og har låst AGP bus på 66 mhz og PCI bus på 33 mhz for å spare utstyret, mens jeg overklokker FSB på ram og CPU.

MEN, (alltids et men :wink: uannsett hvordan jeg herjer og styrer med spenninger på ram og cpu så blir bare skjermen svart når den er ferdig med BIOS og skal boote windows 2000 på høyere enn 3088 mhz :sad:

Noen som vet noe om dette ?

Har sett en som hadde en 2.26GHz @ 3196 MHz, *misunnelig*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først til den 2,26 du nevner så har jeg prøvd den og 2,4 og 2,8, når det gjelder 2,26 klokket til 3196 er det ingen som får til stabilt og mer at jeg sier stabilt utenom vist du bruker freonkjøling eller lignende noe som ikke er aktuelt, en 2,26 går normalt opp til maks 2,7 stabilt en 2,4 går til 2,8 maks stabilt en 2,8 går til 3,2 stabilt og til 3,3 med vannkjøling

Att noen skriver noe annet tar jeg med en STOR klype salt da jeg har testet ut fler av disse,jeg får maskinen til å starte i et heldig øyeblikk på 3,4 men det er bare noen sekunder så stopper alt opp jeg kan jo selvsagt også stille den i bios til 3,6 og ta ett bilde av biosen som viser dette å legge det ut på nettet men det vil jo ikke si det samme som att min maskin kjører på dette, så ikke stirr deg blind på det som fortelles rundt om kring i noen tillfeller er det lagt til adskillige % skrytefaktor

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp en p4/2,4/133 til 1937,- på PSDATA. Jeg hadde store forhåpninger om å nå de tre store, men den gang ei. Jeg kommer inn i Windows, men kan ikke gjøre noe uten at maskinen brutalt får BSOD. Dette er med temmelig heftig vannkjøling.

Jeg kjører nå stabilt 2880mhz med 160 i fsb, og jeg tror det er det mest fornuftige ytelsesmessig/varmemessig sett. Men det er jo litt irriterende. Det er forresten mulig jeg klarer å få til høyere stabilt, jeg har ikke fått Corsair-rammen min enda, så jeg gidder ikke teste noe.

Perfekt med denne CPU-en hadde selvsagt vært å nå 166x4x=(666mhzquadpumped/4)*18=(3000mhz/18)*3*4=441mhz minne. Men da må man nok ha veldig flaks med sitt eksemplar, ev. ha freonkjøler eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...