Gå til innhold

Låse et bakgrunnsbilde?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å låse bakgrunnsbildet på en pc?(windows xp), slik at du må bruke passord eller lignende for å endre det? Har problemer med at søsteren min legger inn bakgrunnsbilder på pc'en min akkurat når hun ønsker det også må jeg drive å lete etter det jeg hadde før :dontgetit:

det må da være mulig å forhindre at bakgrunnen blir skiftet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å låse bakgrunnsbildet på en pc?(windows xp), slik at du må bruke passord eller lignende for å endre det? Har problemer med at søsteren min legger inn bakgrunnsbilder på pc'en min akkurat når hun ønsker det også må jeg drive å lete etter det jeg hadde før  :dontgetit:

5894436[/snapback]

Hvorfor ikke lage en egen profil til søsteren din? ..så har du skrivebordet ditt i fred?

Lenke til kommentar
Er det mulig å låse bakgrunnsbildet på en pc?(windows xp), slik at du må bruke passord eller lignende for å endre det? Har problemer med at søsteren min legger inn bakgrunnsbilder på pc'en min akkurat når hun ønsker det også må jeg drive å lete etter det jeg hadde før  :dontgetit:

5894436[/snapback]

Hvorfor ikke lage en egen profil til søsteren din? ..så har du skrivebordet ditt i fred?

5894531[/snapback]

orker ikke. Hun gjør dette for å erte meg :p Jeg vil vise at jeg er bedre enn henne ved å låse det

Lenke til kommentar
tok ett søk på google, ser ut for at alle koste penger :( hvertfall de jeg fant!

5895060[/snapback]

Overstyr det med Local Group Policy? Søstra kommer sikkert ikke til å finne ut (med det første i hvert fall) hvordan hun da får endret skrivebordsbakgrunnen.

Start | Kjør | MMC | Ctrl+M | Add | Group Policy Object Editor | Finish | Close | OK

Local Group Policy

+ User Configuration

--+ Administrative Templates

----+Desktop

------+ Active Desktop

--------+ Active Desktop Wallpaper

Velg så enabled, wallpaper name og hvordan det skal vises.

Restart PCen så skal det funke. (Jeg har ikke prøvd dette i XP Home, men tror at det vil funke der også)

Lenke til kommentar

kan gjøre mye artig i gpedit ja. Ganske morsomt å trikse og mikse litt der, men noen ganger kan det være greit å vite hva du holder på med når du er inni der :p. Der kan man også finne på mye tull. Hehe. Kan du ikke bare gå inni gpedit og fjerne Wallpaper alternativet under egenskapene for skrivebordet da?

Det er vel det enkleste. Bare pass på at du da har satt det bakrunnsbilde du vil ha først, ellers er det ikke noe vits.

Lykke til.

Lenke til kommentar

prøvde det du sa roac. men det er vanskelig å skjønne da min windows xp er på norsk :(

hadde vært utrolig greit å slippe at søsteren min legger bilder av brad pitt som bakgrunn hoss meg :p hvis jeg hadde greid å forhindre det så skulle jeg jammen ha føkket opp hennes pc med et bisart bakgrunnsbilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...