Gå til innhold

TES: Oblivion - Mye loading og hakking - uspillbart?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Oblivion i går og er litt skuffet. Spillet er liksom så tregt og må loadet så utrolig mye. Og hvorfor må de skrive med store bokstaver at spillet loader når man bare har beveget seg ut av et området på maks 200 m2 ? (går det ann å få vekk denne skriften?) Og hvorfor er det så mye loading i det hele tatt? I tillegg så jeg at når spillet er ferdig å loadet et område så har den ikke loadet alt, stadig dukker mennesker og dyr opp rett foran øynene mine.

 

Grafikken er pen å se på men det er liksom ikke så imponerende som alle skal ha det til. Vi har sett penere grafikk før med mindre loading (mye mindre) har vi ikke det?

 

Etter å ha ramset opp alt dette må jeg også si at frameraten er ganske så dårlig, og skjønner liksom ikke hvorfor...

 

Dette er bare mine meninger og vill ikke skape dårlig stemning, men Oblivion er et spill jeg har sett frem til lenge nå og gjerne vil like! Så jeg håper noen her vet om det virkelig skal være sånn? Skal det loadet så lenge før selve spillet starter bare for å loadet mer og mer og mer, og så evt henge seg opp? Da er det vel ikke så gøy å bevege seg flere kilometer til fots?

 

Spiller det på X360 forresten...

 

Edit: Skriveleif

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Altså, jeg hadde egentlig eksakte samme meninger som du har nå.

 

Tror jeg har sittet med spillet i en 4 dager nå, og det blir bedre og bedre.

 

Ikke nødvendigvis med loadingen og hakkingen, men du blir kanskje mer vant til det. Forresten, har du prøvd med å holde inn 'A' før spillet loader? Dette skal visst slette cache og hindre lag osv. Les mer om det her eller på Elder Scrolls forumet.

 

Grafikken synes jeg er veldig veldig bra. Greit nok, det er bedre på PC. Men du må huske at X360 er forholdsvis nytt og spillutviklerne har ikke fått mye tid til å tilvenne seg til systemet. Oblivion var primært laget til PC, men når X360 ble lagt ut på markedet så tenkte de.. 'Why not?', dermed lagde de en kjapp versjon til X360.

 

Jeg kan nesten love deg, gi Elder Scrolls folka noen uker til, kanskje måneder, så slipper de ut en fin patch på Xbox Live som hindrer mange av problemene som oppstår.

 

Husk at grafikken blir helt annerledes hvis det blir spilt i HD. Jeg spiller Oblivion på min Philips 37" med 1080i oppløsning og jeg må innrømme at det oppstår noen milde orgasmer fra meg når jeg ser hva hardwaren har å tilby.

 

kos.

Lenke til kommentar

Det skal da allerede finnes en hel rekke muligheter for å gjøre spillet mer "spillervennlig" på 360 også? :hmm:

F.eks kan du vel slå av dette med at det står "loading" når det loader osv..

Uansett.. Innen en mnd eller to har det nok kommet en patch for 360 som løser de fleste slike problemer for deg.

 

Spiller det på high-end pc, og har i tillegg tweaket det endel med ekstra snacks, her ligger det stødig rundt 35-60 fps. (ja v-sync er på)

Noe som hjelper på pc versionen er å ta en kjapp 360 grader med musa når den loader, kanskje litt slitsomt, men bedre enn at loading skal ødelegge et virkelig fengende spill.

Jeg liker vanligvis ikke denne sjangeren, men fy f...!! jeg er imponert :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm.. Altså, jeg hadde egentlig eksakte samme meninger som du har nå.

 

Tror jeg har sittet med spillet i en 4 dager nå, og det blir bedre og bedre.

 

Ikke nødvendigvis med loadingen og hakkingen, men du blir kanskje mer vant til det. Forresten, har du prøvd med å holde inn 'A' før spillet loader? Dette skal visst slette cache og hindre lag osv. Les mer om det her eller på Elder Scrolls forumet.

 

Grafikken synes jeg er veldig veldig bra. Greit nok, det er bedre på PC. Men du må huske at X360 er forholdsvis nytt og spillutviklerne har ikke fått mye tid til å tilvenne seg til systemet. Oblivion var primært laget til PC, men når X360 ble lagt ut på markedet så tenkte de.. 'Why not?', dermed lagde de en kjapp versjon til X360.

 

Jeg kan nesten love deg, gi Elder Scrolls folka noen uker til, kanskje måneder, så slipper de ut en fin patch på Xbox Live som hindrer mange av problemene som oppstår.

 

Husk at grafikken blir helt annerledes hvis det blir spilt i HD. Jeg spiller Oblivion på min Philips 37" med 1080i oppløsning og jeg må innrømme at det oppstår noen milde orgasmer fra meg når jeg ser hva hardwaren har å tilby.

 

kos.

5894484[/snapback]

 

hmm, får kansje gi spillet flere sjanser. Mulig det blir bedre når man kommer litt in i verdenen og blir litt kjent..

 

Får håpe det kommer en slik patch da. Hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg Oblivion i går og er litt skuffet. Spillet er liksom så tregt og må loadet så utrolig mye. Og hvorfor må de skrive med store bokstaver at spillet loader når man bare har beveget seg ut av et området på maks 200 m2 ? (går det ann å få vekk denne skriften?) Og hvorfor er det så mye loading i det hele tatt? I tillegg så jeg at når spillet er ferdig å loadet et område så har den ikke loadet alt, stadig dukker mennesker og dyr opp rett foran øynene mine.

 

Grafikken er pen å se på men det er liksom ikke så imponerende som alle skal ha det til. Vi har sett penere grafikk før med mindre loading (mye mindre) har vi ikke det?

 

Etter å ha ramset opp alt dette må jeg også si at frameraten er ganske så dårlig, og skjønner liksom ikke hvorfor...

 

Dette er bare mine meninger og vill ikke skape dårlig stemning, men Oblivion er et spill jeg har sett frem til lenge nå og gjerne vil like! Så jeg håper noen her vet om det virkelig skal være sånn? Skal det loadet så lenge før selve spillet starter bare for å loadet mer og mer og mer, og så evt henge seg opp? Da er det vel ikke så gøy å bevege seg flere kilometer til fots?

 

Spiller det på X360 forresten...

 

Edit: Skriveleif

5894411[/snapback]

 

Hos meg loadet det veldig lite de første dagene med spilling, men plutselig en dag begynte spille å laste på ulogiske plasser. Det var stort sett ute i naturen. noen ganer komme lyden legne etterpå, å av og til kan jeg gå helt inn i lanskapet som egentlig skulle oppdatert seg for lengst, det som man vanligvis ser på lang avstand.

Spiller også på 360.

Lenke til kommentar
Grafikken er pen å se på men det er liksom ikke så imponerende som alle skal ha det til. Vi har sett penere grafikk før med mindre loading (mye mindre) har vi ikke det?

 

Nei, i alle fall ikke som jeg har funnet. Spiller selv på PC og MAN! for en grafikk. Da jeg kom ut av den trenings dungeon og fikk se verden. Ubeskrivelig. Bedre grafikk er ikke sett på noe spill per dags dato. Er bare ubeskrivelig.

 

Som sakt før, dette må være ekslusivt til 360 for jeg har meget lite hakking etter loading. Sef, ser det når det loader, men ikke at det plager meg. 1 sekund loading og im back.

 

Nei jeg nyter Oblivion. Det er bare ubeskrivelig vakkert og nydelig å spille. Men hesteridinga var lame. Er mye bedre hesteriding på "Mount & Blade" :)

Lenke til kommentar
Hos meg loadet det veldig lite de første dagene med spilling, men plutselig en dag begynte spille å laste på ulogiske plasser. Det var stort sett ute i naturen. noen ganer komme lyden legne etterpå, å av og til kan jeg gå helt inn i lanskapet som egentlig skulle oppdatert seg for lengst, det som man vanligvis ser på lang avstand.

Spiller også på 360.

5902028[/snapback]

Prøv å reset minne i spillet.

På 360 skal det vel være å holde inne en knapp under oppstart så vidt jeg vet..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Hos meg loadet det veldig lite de første dagene med spilling, men plutselig en dag begynte spille å laste på ulogiske plasser. Det var stort sett ute i naturen. noen ganer komme lyden legne etterpå, å av og til kan jeg gå helt inn i lanskapet som egentlig skulle oppdatert seg for lengst, det som man vanligvis ser på lang avstand.

Spiller også på 360.

5902028[/snapback]

Prøv å reset minne i spillet.

På 360 skal det vel være å holde inne en knapp under oppstart så vidt jeg vet..

5902740[/snapback]

ok men vilken da?

Resete minne? Formatere? det hakker like mye hver gang ca, og jeg slår jo av maskinen.

Hva er det egentlig som skal skje da?

Lenke til kommentar

Dette er det vakkreste spillet til X-Box 360 uten tvil. Og med tanken på at verdenen Oblivion utspiller seg i er såpass stor er det egentlig lite å klage over de smålaggene som oppstår fra tid til annen. Men lurer bare på om X-Box 360 kjører dette spillet på kun en kjerne eller benyttes alle tre?

Lenke til kommentar

jeg har spilt oblivion en liten stund på min nå etterhvert gamle pc. ca 3 år, med en p4 2.6 ghz, 1gb ram og et 6800 gt kort. Det har ikke vært all verdens ytelse å snakke om, så da jeg fikk det til 360 i dag ble det andre boller. kortere loading, mer flyt..i det hele tatt bedre grafikk.

må si meg fornøyd med 360 versjonen. til tråstarter som mente han hadde sett bedre grafikk før med bedre flyt så ønsker jeg noen eksempler på det.

Lenke til kommentar
jeg har spilt oblivion en liten stund på min nå etterhvert gamle pc. ca 3 år, med en p4 2.6 ghz, 1gb ram og et 6800 gt kort. Det har ikke vært all verdens ytelse å snakke om, så da jeg fikk det til 360 i dag ble det andre boller. kortere loading, mer flyt..i det hele tatt bedre grafikk.

må si meg fornøyd med 360 versjonen. til tråstarter som mente han hadde sett bedre grafikk før med bedre flyt så ønsker jeg noen eksempler på det.

5905919[/snapback]

 

 

Når jeg nevnte det med grafikken tenkte jeg ikke så mye på hvor stort det er, så jeg får unnskylde der ;) ...

 

Etter å ha spilt Oblivion i 2 dager nå har jeg forandret mening! Spillet er jo genialt, men det krever litt av spilleren å komme inn i det...

Lenke til kommentar
Aldri brukt så mye tid på et spill jeg. :D Helt klart verdt pengene og det gir mye for pengene.

5906138[/snapback]

 

Helt klart.. har aldri brukt så mye tid på et spill før, og jeg kommer til å bruke mye mye mer tid også :)

5906790[/snapback]

Tror jeg har brukt mere tid på Deus Ex og Metal Gear Solid, men har ikke gått lei enda så det kan snu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...