Gå til innhold

problemer ang. brukere i windows

Anbefalte innlegg

Hei :)

En stund har jeg hatt problemer med en brukerkonto på dataen her. Selv er jeg "systemansvarlig" i hjemmet :p, så har jeg her kommet til kort. På søsteren min sin bruker konto (WinXP) så hadde hun en god stund problemer, for hva enn hun skulle gjøre på kontoen sin, så fikk hun en feilmelding " Windows har ikke tilgang til filen ". Dette til tross for at alle brukerene står som "Datamaskinadministrator".

Ett annet problem som jeg også har møtt på, er at hvis en av brukerene skal logge seg av, så går windows ut av alle programmer, men så henger det seg, og bakgrunnsbildet bare står der. Eneste muligheten for å løse dette hittil er av/på knappen :p

Ett tredje problem (vi møter på ofte siden vi "bytter bruker" så ofte) er at hvis to er logget på samtidig, så kan ikke en tredje logge seg på. ( Har 4 brukere ;) ). Når den tredje skal logge seg på, så kommer det bare bakgrunnsbildet til den som sist var på, dette varer ett til to sekund, så tilbake til velkommst skjermen.

Håper noen klarte å lese dette :p Har lurt på kansje det kan være pga skade på systemfiler ol. Hvis noen har tips eller løsninger, takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner skadede systemfiler. Du kan få Windows til å sjekke disse ved å kjøre "System File Checker" på denne måten:

Start | Kjør | sfc /scannow [enter]

OBS: Dette tar en stund. Ha klar Windows-CD'en.

Du kan også prøve å byttet brukere via Oppgavebehandling.

Trykk Control+Shift+Escape på tastaturet.

Under fliken Brukere finner du de som er logget på for øyeblikket. Høyreklikk en bruker og velg Koble til. Du vil straks få opp dennes skrivebord og unngår å gå om Velkomst-skjermen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...