Gå til innhold

Litt problemer med overklokking av ram og cpu!

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har litt problemer med å overklokke min 3200+, når jeg stiller fsb på 230 vil den ikke boote. Har økt volten også, men likevel går det ikke lengre. :( Kjører helt stabilt på 225 med prime95, med en load temp. på ca 39grader. Har ikke stilt noe spesielt på rammen enda, bare stilt den fra 200 til 180mhz. Timingsene er 2,5-3-3-8. Har ikke peiling i det hele tatt på hvordan jeg skal stille mhz og timings på rammen, og lurer på om det er rammen som stopper det hele. :hmm: Har sett litt rundt på nettet og sett folk som har fått mye mere ut av denne typen prossesor. Har også forsøkt å se litt etter hvordan timings skal stilles, men jeg skjønner ikke så mye av det. Håper på svar :)

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz socket 939 Winchester

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 2x512

MSI K8N NEO4-F

Sapphire Radeon X800XL 256mb

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Jeg har litt problemer med å overklokke min 3200+, når jeg stiller fsb på 230 vil den ikke boote. Har økt volten også, men likevel går det ikke lengre. :(  Kjører helt stabilt på 225 med prime95, med en load temp. på ca 39grader. Har ikke stilt noe spesielt på rammen enda, bare stilt den fra 200 til 180mhz. Timingsene er 2,5-3-3-8. Har ikke peiling i det hele tatt på hvordan jeg skal stille mhz og timings på rammen, og lurer på om det er rammen som stopper det hele. :hmm:  Har sett litt rundt på nettet og sett folk som har fått mye mere ut av denne typen prossesor. Har også forsøkt å se litt etter hvordan timings skal stilles, men jeg skjønner ikke så mye av det. Håper på svar :)

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz socket 939 Winchester

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 2x512

MSI K8N NEO4-F

Sapphire Radeon X800XL 256mb

5894111[/snapback]

AMD 64 3200+ er ikke den beste til å klokke da...

Men den er sykt rimelig til den effekten! Har den selv...

Det kommer sikkert en som kan hjelpe deg snart ! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
jeg har en 3000+ 2 ghz på 754 og den klokker jeg lett til 2,4 bare ved å stille på fsb og volt men jeg kjører på boxed kjøler så jeg vil ikke ta den lengre......

5975350[/snapback]

ja, jeg tror du bør stoppe der...

5986162[/snapback]

Sjekk temperaturen da, den gir en bedre pekepinn om hvor langt du kan gå med klokkinga før det blir "fali".

Lenke til kommentar
jeg har en 3000+ 2 ghz på 754 og den klokker jeg lett til 2,4 bare ved å stille på fsb og volt men jeg kjører på boxed kjøler så jeg vil ikke ta den lengre......

5975350[/snapback]

ja, jeg tror du bør stoppe der...

5986162[/snapback]

Sjekk temperaturen da, den gir en bedre pekepinn om hvor langt du kan gå med klokkinga før det blir "fali".

6115970[/snapback]

Satt på en anna vifte på boxed ribba og den ligger på 28 grader idle og 45 grader ved maks load

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...