Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Heisann! Jeg skal flytte uken etter påska, og trenger derfor å bestille internett slik at jeg får det så fort som mulig etter jeg har flyttet inn. Jeg vil veldig gjerne bestille fra nextgentel fordi de kan tilby den beste linjen. Spørsmålet er om jeg MÅ ha en hjemmetelefon? Det er telefonlinje inn i leiligheten, men trenger jeg å ha et aktivt abonnement? PÅ nextgentel sine hjemmesider står det at man må betale 60 kroner ekstra i måneden hvis man ikke har fasttelefon Skjønner ingenting av dette, så om noen kunne hjelpe meg litt hadde det vært fint Takk for all hjelp Endret 9. april 2006 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Du må betale linjeleie fra sentralen til bosted. Denne er pr dato 60kr pr mnd. Alternativet er kabel(TV), fiber eller radio. EDIT: Hvis du bestiller telenor mini, kommer du ofte billigere unna totalt pga at du slipper montør. Endret 9. april 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 OKay, men la oss si at jeg velger å betale telenor abonnement på telefonlinjen. Jeg slipper da å betale linjeleie? Imed at dette dekkes av telenor? Og så bruke Nextgentel som leverandør av bredbånd? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ring NGT Kundeservice, å prøv å få ett supertilbud på ADSL+, iptelefoni osv. En i klassen min fikk "Student-tilbud", 499kr i mnd alt inkludert:) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Hmm... ja, det kan være en ide. Problemet er jo at jeg tok sjansen og bestillte 6 mbit, men jeg får vel tak i de i morra, får vi håpe Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Men det jeg nevnte i posten litt over her, noen som har peil på om det vil funke? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Men det jeg nevnte i posten litt over her, noen som har peil på om det vil funke? 5895247[/snapback] Jeg har telefoni fra Telenor og da er linjeleien for (NGT) adsl inkludert. Endret 9. april 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Okay, da blir det nok den kombinasjonen. Men får jeg kjørt opp internett før jeg får fasttelefon? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Nei. For å få internett, så plugger du gjennom telefonkontakten. Hvis du ikke har fasttelefon må du ha montør for internetten til å sette opp en egen "tilkobling". Men kan vel mekke noen avtaler angående dette..? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 OKay, så jeg må få aktivert fastelefonen før jeg kan ta ibruk internett altså? (er jo kabler der fra før av som er i bruk nå). Har litt tungt for dette Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Du må altså ha en "Aktiv" linje til leiligheten din. Hvis du ikke har dette, må din ISP fikse dette for deg, og det blir litt dyrere:) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Okay, da har jeg fått det banka inn i skallen Takk for hjelpen daffa! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 OKay, men la oss si at jeg velger å betale telenor abonnement på telefonlinjen. Jeg slipper da å betale linjeleie? Imed at dette dekkes av telenor? Og så bruke Nextgentel som leverandør av bredbånd? 5895153[/snapback] Da slipper du linjeleien og kan bestille NGT hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
FetzSund Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Heisann! Jeg skal flytte uken etter påska, og trenger derfor å bestille internett slik at jeg får det så fort som mulig etter jeg har flyttet inn. Jeg vil veldig gjerne bestille fra nextgentel fordi de kan tilby den beste linjen. Spørsmålet er om jeg MÅ ha en hjemmetelefon? Det er telefonlinje inn i leiligheten, men trenger jeg å ha et aktivt abonnement? PÅ nextgentel sine hjemmesider står det at man må betale 60 kroner ekstra i måneden hvis man ikke har fasttelefon Skjønner ingenting av dette, så om noen kunne hjelpe meg litt hadde det vært fint Takk for all hjelp 5894101[/snapback] Hei, Jeg bor i utkanten av Bergen og har internett via kabeltv fra Canal Digital. (Bor i borettslag.) Lurer på å skaffe meg Ip-telefoni, hvilken bør jeg velge? Noen som har et godt tips!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå