pessimisten Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hei! satte nettopp opp VNC på en gammel pc som jeg vil bruke som server, men når jeg logger på så lagger det utrolig mye (5 sek fra jeg trykker på start knappen til den kommer opp). kan noen hjelpe meg her? når jeg kobler meg til så gjør jeg det fra en pc i samme nettverk (noe slikt): Endret 9. april 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Se om det er valg på server-programmet for å slå av bakgrunsbilder, rullefekter osv. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Se om det er valg på server-programmet for å slå av bakgrunsbilder, rullefekter osv. 5894500[/snapback] Jeg har skrudd av alt av dette Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hvilken hardware og hvilket OS har serveren? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Hvilken hardware og hvilket OS har serveren? 5894766[/snapback] Win 2k advanced server....HW er jeg usikker på, for det er bare en gammel adoptert pc, det jeg vet er at det er et 3com nettverkskort av noe slag og at den kjører på intel pentium 2 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ok, VNC krever endel ressurser, så det er mulig at HW blir litt liten, sjekk i ytelsesloggen. Men prøv en annen VNC-server, kjører selv RealVNC på en Win2K advanced server. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Ok, VNC krever endel ressurser, så det er mulig at HW blir litt liten, sjekk i ytelsesloggen.Men prøv en annen VNC-server, kjører selv RealVNC på en Win2K advanced server. 5894866[/snapback] ok, litt hjelp? er første gang jeg prøver meg på dette her Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det er en ytelsesgraf i CTRL-ALT-DEL -> Task Manager -> Performance, se hva den ligger på når du bruker VNC (på serversiden). Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) CPU: 95 men usage: 13,048k PID:1036....tror nok den bruker mye ja....vet du om noe som bruker mindre? det er ikke noe innebygd i win 2k da? Endret 9. april 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Tror ikke det er remote desktop med Win2k, mulig du kan laste ned fra Microsoft, men tviler på at det bruker mindre ressurser. Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Tror ikke det er remote desktop med Win2k, mulig du kan laste ned fra Microsoft, men tviler på at det bruker mindre ressurser. 5895513[/snapback] Hvis han ikke har en EKSTREMT gammel PC, så jo. Jeg kjører remote desktop mot en P166MMX med 128MB minne, og det går helt knirkefritt. Posessorlasten ligger jevnt på mellom 6% og 10%, med både mailserver og webserver gående på boksen. Og, du trenger ikke laste ned noe ekstra fra Microsoft, men du må muligens gå inn på add/remove windows components, og velge terminal services. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Tror ikke det er remote desktop med Win2k, mulig du kan laste ned fra Microsoft, men tviler på at det bruker mindre ressurser. 5895513[/snapback] Hvis han ikke har en EKSTREMT gammel PC, så jo. Jeg kjører remote desktop mot en P166MMX med 128MB minne, og det går helt knirkefritt. Posessorlasten ligger jevnt på mellom 6% og 10%, med både mailserver og webserver gående på boksen. Og, du trenger ikke laste ned noe ekstra fra Microsoft, men du må muligens gå inn på add/remove windows components, og velge terminal services. 5895830[/snapback] laste ned hva extra?....jeg har lasta ned og instalert den som gjør at man kan gå inn på andres desktop, men det er det omvendte jeg vil ha Lenke til kommentar
dib Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 VNC er treigt.. bruk et annet system.. netsupport kan forbedre ytelsen betraktelig.. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) VNC er treigt.. bruk et annet system.. netsupport kan forbedre ytelsen betraktelig.. 5897250[/snapback] ok....fant noe terminal services greier som jeg prøver nå det funka bedre....mye mindre lagg Endret 10. april 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
dib Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) VNC er treigt.. bruk et annet system.. netsupport kan forbedre ytelsen betraktelig.. 5897250[/snapback] ok....fant noe terminal services greier som jeg prøver nå 5897263[/snapback] Terminal Service Burde funke bra! Er gankse rask men mangler litt funksjoner som filoverføring osv.. Ellers bra og raskere enn VNC! det skal også funke bra... VNC er noe av det treigeste.. kan ha 2 pc-er med kryssa kabel mellom og man vil merke at det tar på... Endret 10. april 2006 av dib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå