§-BaSsE-§ Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Sitter forann min kjære 1ghz t-bird med Geforce2mx skjermkort og MSI k7tpro2a hovedkort. Så til selve problemet, når jeg ser på dvd-filmer så "hakker" filmen. Dette er meget plagsomt! Klarer fint å se på andre filmer (som ikke er DVD). Det jeg nå lurer på er; er det fordi at jeg ikke har noe annet lydkort enn d som er på hovedkortet, og i så fall, vil et "Creative Soundblaster Live! Player 5.1" lydkort holde? Vet ikke så mye om spilleren bortsettfra at d er en Sony og er kjøpt i fjor! Kjører Win XP! Takker og bukker! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Prøv med nye skjermkortdrivere. Tror ikke lydkortet har noe å si. Hvilken software bruker du for avspilling? Sjekk samtidig i oppgavebehandling hvor mye prosessorbruk det er ved avspilling. Hvis du har over 50% cpu bruk, vil det nok hakke litt ja. Lenke til kommentar
tox Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hmmm... Jeg hadde samme problemet på den gamle pc'n min (p2 400 osv :razz:) Men uansett, prøv å sett ned oppløsning i windows og/eller evnt. farge kvaliteten. Det hjalp jaffal hos meg.. :wink: Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Du kan finne ut om du kjører DVD-ROM-en i PIO eller UDMA-modus, hvor det siste er å foretrekke. Dette finner du i enhetsbehandling under maskinvare -> IDE-kontrollere. Hvis du kjører den i PIO-modus vil ikke overføringshastigheten takle DVD-avspillingen. Ellers kan det være bug med chipsettet, en bios-flash kan også fikse det. En metode for å teste det, kan være å spille av en DIVX-film. Hvis denne også hakker, er det trolig chipset/system/drivere. Hvis divx ikke hakker, er det trolig DVD-ROM-en/harddisk-kontrolleren. Lenke til kommentar
§-BaSsE-§ Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 OKIDOKI! Skal prøve det når jeg kommer hjem! (sitter på skolen og klonker i access!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå