Gå til innhold

Lego-kabinett - del 1: Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Det som er genialt med MLCad og LDraw er at delnummerene på klossene stemmer med de som er innripet på undersiden av hver kloss, og du kan søke i bricklink og finne den delen du ønsker.

 

For eksempel er en 2x4-kloss nummer 3001, og søker du på det i bricklink så finner du:  Brick 2 x 4. Så velger du den fargen du ønsker, for eksempel hvit. Så kan du finne selgere av delene du ønsker. Dermed kan du få delene forholdsvis billig.

6363330[/snapback]

 

Mange av nummerene stemmer overens ja, men det er en del brikker som mangler/har annet navn/annen ID på bricklink har jeg oppdaget. Men skal nok finne en løsning. Grunnen til at jeg bumper dette nå er at jeg skal i gang med legoinnkjøp nå. :)

 

edit:

Fant dog et program nå som konverterer fra LDraw modeller til Bricklink shoppingliste så da er ting i boks. Må bare fikse opp et par brikker først.

(Estimert vekt: 8.05Kg)

 

hehe.. er det bare jeg som er noob eller er det sinsykt vanskelig å bruke det programet??

6397026[/snapback]

Tja, litt herk i starten men det kommer seg etterhvert :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Tanken var å få bedre flyt av luften ut av kabinettet, dog tipper jeg at det ikke er et must.

 

Men luften må fremdeles ut på en eller annen måte :)

5998471[/snapback]

Den pipen du har tegnet er vel ett av stedene luften kommer ut?

Hva med å lage flere vindu i topp etasjen for at luften skal komme ut, bruk vindu uten glass i, eller slike med gitter i.

 

Flere vindu nedover i "etasjene" hadde jo kansje vært morro også? Disse kan ha glass i slik at du får luftstrømmen hele veien opp).

 

Kansje med ei lita veranda ett sted hvor en liten minifig stod og vinket :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...