Gå til innhold

Lego-kabinett - del 1: Diskusjon


Anbefalte innlegg

Skråtak vil jo bli sykt mye enklere og mer stabilt! Og du slipper den derre "Onkel Skrues Pengebinge"-looken som du nærmer deg ;)

Blir litt mer hus liksom. Og du kan jo ha vinduer i gavlene som det er vifter i, eller bare utlufting...

6272732[/snapback]

Da sikter jeg meg inn mot den stilen :)

Skråtak, samt et "motsatt" skråtak på hver side av mindre størrelse (vanskelig å forklare) for å gi det en mer husaktig stil.

 

Nærmer meg nå 1900 brikker og 120 "steps", så begynner å bli en grei størrelse nå, sannsynligvis bør jeg få til unnagjort mye av takleggingen i helgen og få lagt ut en ny del av workloggen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får kaste inn et raskt bilde fra byggeprosessen av taket, mer utdypende innlegg kommer i hovedtråden når hele taket er på plass.

 

Men må si meg enig i at skråtak ga det litt mer "husaktig" stil, på bildet viser den ene hovedveggen, 2 av "siderommene" samt "bærebjelker" og plass for en luftepipe.

post-9129-1149897477_thumb.png

Lenke til kommentar

Ideen med ikke flatt tak var ikke vondt ment, men skal man lage lego-kabinett så er det ikke noe poeng å lage en grå firkantet boks :p

Taket ser meget bra ut så langt, men åssen klarer du å holde taket stabilt og ikke og etter, det horisontale laget altså? Hvor tykt er det? (ser ut som 2 tynne plater.... litt spinkelt? Min ide gitt mer ut på å ikke ha det flate taket der, men bare skråtaket.. :p

Men jeg har ikke bygd såå stort før og du skulle vel ha en loftsetasje også uansett?

Lenke til kommentar

Da har jeg puttet et stykk skråtak på, kabinettet ble en del høyere da enn beregnet, men føler at det ser greit ut, får se om jeg ikke da får kastet inn en ny del i arbeidsloggen i kveld med de siste bildene før hovedprosjektet settes i gang:

 

1: få tak i deler

2: telle deler

3: testbygge

4: bygge skikkelig

 

post-9129-1150575920_thumb.jpg

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Hrisebro: Legger ut flere bilder i morgen eller på lørdag.

 

JohndoeMAKT: Er egentlig bare et stykk vanlig luftesystem, i bunnen skal det ligge 1x 80mm vifte som blåser kald luft oppover og ut noen steder i "hovedrommet" ved harddiskene, samt opp på på loftet.

 

Rett over området hvor CPU vil bli plassert er det og et hull opp på loftet slik at varm luft kan gå videre opp via pipen, så det er litt av alt her. ;)

Lenke til kommentar

Det som er genialt med MLCad og LDraw er at delnummerene på klossene stemmer med de som er innripet på undersiden av hver kloss, og du kan søke i bricklink og finne den delen du ønsker.

 

For eksempel er en 2x4-kloss nummer 3001, og søker du på det i bricklink så finner du: Brick 2 x 4. Så velger du den fargen du ønsker, for eksempel hvit. Så kan du finne selgere av delene du ønsker. Dermed kan du få delene forholdsvis billig.

Lenke til kommentar
Gjest member-102569

hei... jeg prøvde å laste ned MLcad men får det ikke til å virke:S

 

fikk denner melingen : Invalid path (no Parts and/or P dir found)!

 

hva må gjøres...

 

kjempe stilig prosjekt du holder på med:) skal følge med :D

 

Mvh: Ruben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...