Ueland Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Skråtak vil jo bli sykt mye enklere og mer stabilt! Og du slipper den derre "Onkel Skrues Pengebinge"-looken som du nærmer deg Blir litt mer hus liksom. Og du kan jo ha vinduer i gavlene som det er vifter i, eller bare utlufting... 6272732[/snapback] Da sikter jeg meg inn mot den stilen Skråtak, samt et "motsatt" skråtak på hver side av mindre størrelse (vanskelig å forklare) for å gi det en mer husaktig stil. Nærmer meg nå 1900 brikker og 120 "steps", så begynner å bli en grei størrelse nå, sannsynligvis bør jeg få til unnagjort mye av takleggingen i helgen og få lagt ut en ny del av workloggen da. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Får kaste inn et raskt bilde fra byggeprosessen av taket, mer utdypende innlegg kommer i hovedtråden når hele taket er på plass. Men må si meg enig i at skråtak ga det litt mer "husaktig" stil, på bildet viser den ene hovedveggen, 2 av "siderommene" samt "bærebjelker" og plass for en luftepipe. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Ikke helt etter byggeforskriftene,men ellers meget bra Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Ideen med ikke flatt tak var ikke vondt ment, men skal man lage lego-kabinett så er det ikke noe poeng å lage en grå firkantet boks Taket ser meget bra ut så langt, men åssen klarer du å holde taket stabilt og ikke og etter, det horisontale laget altså? Hvor tykt er det? (ser ut som 2 tynne plater.... litt spinkelt? Min ide gitt mer ut på å ikke ha det flate taket der, men bare skråtaket.. Men jeg har ikke bygd såå stort før og du skulle vel ha en loftsetasje også uansett? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 En loftsetasje skulle på plass uansett for å få ut varm luft en plass. Det horisontale laget er støttet opp av et par vegger inne som går helt opp, samt et par lengre 2x16 (2 lag) som ligger under, husk at alt dette og blir limt sammen. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 husk at alt dette og blir limt sammen. 6280497[/snapback] Men skal du så skal du... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Skal det først bygges et kabinett med så mange brikker er det greit om det tåler mer enn et knips før det kollapser Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Ikke helt etter byggeforskriftene,men ellers meget bra 6279181[/snapback] Hva mente du med deT? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2006 Skal det først bygges et kabinett med så mange brikker er det greit om det tåler mer enn et knips før det kollapser 6280685[/snapback] Er jo et lite poeng. Mitt kabinett var SKJØRT Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Da har jeg puttet et stykk skråtak på, kabinettet ble en del høyere da enn beregnet, men føler at det ser greit ut, får se om jeg ikke da får kastet inn en ny del i arbeidsloggen i kveld med de siste bildene før hovedprosjektet settes i gang: 1: få tak i deler 2: telle deler 3: testbygge 4: bygge skikkelig Endret 17. juni 2006 av Ueland Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Hvordan går det med prosjektet? Har sett det har vært dødt en stund Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Dette ser skikkelig bra ut! Du fikk det til bra med den hw - logoen på siden! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Første gang jeg titter innom dette prosjektet. Ser veldig bra ut! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Ueland, er det pipeprinsipp/bernoullis prinsipp og passiv airflow du har i tankene for luftekanalene eller er det bare... luftekanaler? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Hrisebro: Legger ut flere bilder i morgen eller på lørdag. JohndoeMAKT: Er egentlig bare et stykk vanlig luftesystem, i bunnen skal det ligge 1x 80mm vifte som blåser kald luft oppover og ut noen steder i "hovedrommet" ved harddiskene, samt opp på på loftet. Rett over området hvor CPU vil bli plassert er det og et hull opp på loftet slik at varm luft kan gå videre opp via pipen, så det er litt av alt her. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Det som er genialt med MLCad og LDraw er at delnummerene på klossene stemmer med de som er innripet på undersiden av hver kloss, og du kan søke i bricklink og finne den delen du ønsker. For eksempel er en 2x4-kloss nummer 3001, og søker du på det i bricklink så finner du: Brick 2 x 4. Så velger du den fargen du ønsker, for eksempel hvit. Så kan du finne selgere av delene du ønsker. Dermed kan du få delene forholdsvis billig. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 GENIALT, det hadde akkurat vært noe for meg LEGO Det er tingen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 efikkan: Bricklink og MLCad passer som hånd i hanske, er imponert over hvor billige brikkene er der. Får sette sammen et budsjett og se hvor mye jeg må estimere i å få tak i brikkene. 3000 brikker blir nok litt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest member-102569 Skrevet 28. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2006 hei... jeg prøvde å laste ned MLcad men får det ikke til å virke:S fikk denner melingen : Invalid path (no Parts and/or P dir found)! hva må gjøres... kjempe stilig prosjekt du holder på med:) skal følge med Mvh: Ruben Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2006 Velg pathen nedenfor den som er valgt (evnt nedenfor der igjen) så vil det funke mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå