Gå til innhold

Lego-kabinett - del 1: Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bygge et helt hangarskip er det man kan kalle utrolig, ikke minst utrolig dyrt. :)

 

Har nå fått gjort meg ferdig med 5.25 tommers plassen for CD/DVD-ROM, så nå gjelder det bare å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med taket/toppen.

 

Noen som har noen gode ideer?

Minner om at jeg har 2x80mms kanaler med varmluft som må ut et eller annet sted "der oppe".

 

Forhåpentligvis har jeg ferdig kabinettet i utviklingsprogrammet til helgen og kan begynne med en "rettejobb" da for å fikse opp i småfeil som har sneket seg inn.

Lenke til kommentar

Oi, dårlig formulert av meg.

Du har to luftsjakter som tar luft fra bunnen i "gjerdene" og opp "til toppetasjen". Hvordan får da HK med gu og cpu luft?

 

Trodde ikke du skullle ha noen hull da du lager "skjulte" inntak i bunnen.

 

Så jeg lurte på hvor luften til HK++ kommer inn :)

 

Ellers: konge med legoprosjekter!!

Lenke til kommentar

Ah. Daså. Tok ikke den med en gang jeg :p

 

Men det feteste måtte jo være å unngå hele "lianli-hk-festet" da. Altså lage ALT i lego + technic. Selv om det av erfaring er litt kinkig... Men følelsen av å få det til er bra da :D

 

Angående "taket" så blir sikkert det vanskelig å få stivt. Men hvis du bruker lange technik stenger og fester de sammen med sånne små sorte noen, i store antall. Så vil du kunne "sveise" sammen et ganske stort tak uten for mye "fall". Og over setter du på helst to lag med plater.... da avstiver du elt VELdig mye. Vond å forklare helt hvordan men.. se på LegoJungle i siggen min ;) der har jeg laget bunnen etter den malen. Bare at jeg hadde ikke unlimited supply så jeg måtte imporivsere litt da :p. Men med ett lag med slike sveisinger og tre lag med legoplater i div størrelser så holdt en en hel pc opp uten å gi etter!! :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Angående den varme luften som må ut oppe et sted. Kan du ikke lage et par "piper" på toppen, kansje med et par vifter et stykke nedi som drar den varme luften opp av "pipene" akkurat som røyk :) Hehe. Bare et forslag. Eller ville det minne for mye om et hus?

6220521[/snapback]

Tanken som jeg hovedsakelig kverner på om dagen er akkurat det, rett og slett lage et skråtak, eventuelt et flatt tak med en pipe et sted. Utfordringen blir bare å få det bra til :)

Lenke til kommentar

Kult med et lego-kabinett ja! Hadde selv som hovedoppgave å bygge en (hold dere fast) konvoluttpakkemaskin i Lego :D Brukte 3-4 Mindstorms-sett til dette formålet. Fungerte sånn halvveis bra, men var ikke veldig stabilt. Vi kunne dessverre ikke ta oss den frihet å benytte superlim, hadde vi gjort det, så hadde det nok gått brillefint.

Vi brukte også MLCad som er et genialt lite program.

Endret av maxell
Lenke til kommentar
Kult med et lego-kabinett ja! Hadde selv som hovedoppgave å bygge en (hold dere fast) konvoluttpakkemaskin i Lego :D Brukte 3-4 Mindstorms-sett til dette formålet. Fungerte sånn halvveis bra, men var ikke veldig stabilt. Vi kunne dessverre ikke ta oss den frihet å benytte superlim, hadde vi gjort det, så hadde det nok gått brillefint.

Vi brukte også MLCad som er et genialt lite program.

6272814[/snapback]

 

litt OT: kan jeg se bilder :dribble: ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...