Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. april 2006 Rapporter Del Skrevet 20. april 2006 Ok, bare lurte. For jeg har smeltet LEGO før, så jeg var litt usikker på det. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. april 2006 Rapporter Del Skrevet 22. april 2006 Genial ide! Veit ikke om du har vært borti det, men denne sida selger masse spesialdeler som kan være nyttige hvis du vil ha så mye autentisk Lego som mulig. Har hatt lyst til å gjøre det der selv, men har ikke nok tid, desverre. -GG Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. april 2006 Bricklink har jeg skrevet om i første delen Blir nok handling derfra en gang ja, tar bare litt tid å få alt ferdig siden det med stormskritt nærmer seg 2000 brikker. Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 hehe 2000brikker, har en følelse at du muligens er litt lei av legoklosser etter dette prosjektet. supert prosjekt ellers. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. april 2006 Rapporter Del Skrevet 23. april 2006 hehe 2000brikker, har en følelse at du muligens er litt lei av legoklosser etter dette prosjektet. supert prosjekt ellers. 5976809[/snapback] Hehe, det er mye lego det! Lurer på hvor mange klosser jeg har liggende i kottet mitt da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. april 2006 Rapporter Del Skrevet 24. april 2006 Her har du noe for å motivere. http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=126969 Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 24. april 2006 Rapporter Del Skrevet 24. april 2006 hehe, det var steike meg mange legoklosser, tillogmed laget interiør. jaja noen legger puslespill, andre bygger med lego. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2006 Å bygge et helt hangarskip er det man kan kalle utrolig, ikke minst utrolig dyrt. Har nå fått gjort meg ferdig med 5.25 tommers plassen for CD/DVD-ROM, så nå gjelder det bare å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med taket/toppen. Noen som har noen gode ideer? Minner om at jeg har 2x80mms kanaler med varmluft som må ut et eller annet sted "der oppe". Forhåpentligvis har jeg ferdig kabinettet i utviklingsprogrammet til helgen og kan begynne med en "rettejobb" da for å fikse opp i småfeil som har sneket seg inn. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 26. april 2006 Rapporter Del Skrevet 26. april 2006 Tråden er oppdatert med nye bilder ser jeg Ang det med vifter, hva skal du med fler vifter? du har jo to luftesjakter i gjennom bygget og de sitter jo på bunnen som du sa, da er det vel strengt tatt ikke noe behov for flere vifter i de sjaktene? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2006 Tanken var å få bedre flyt av luften ut av kabinettet, dog tipper jeg at det ikke er et must. Men luften må fremdeles ut på en eller annen måte Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. april 2006 Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Du skal ha to lyftesjakter fra bunn til topp og hovedkortet + cpu + gpu får luft fra? Ellers ser det jo gjennomført ut ja! Skal dette limes? Siden det ser ut til å bli HW.no's offisielle legokabinett? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Luftesjaktene sørger for luft ja, men det blir uansett varme som genereres av de forskjellige komponentene som stiger opp og som dermed må ut et eller annet sted Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. april 2006 Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Oi, dårlig formulert av meg. Du har to luftsjakter som tar luft fra bunnen i "gjerdene" og opp "til toppetasjen". Hvordan får da HK med gu og cpu luft? Trodde ikke du skullle ha noen hull da du lager "skjulte" inntak i bunnen. Så jeg lurte på hvor luften til HK++ kommer inn Ellers: konge med legoprosjekter!! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Det er luftehull i sjakten oppover og som det vil komme luft ut fra, Samt at det er og en 80mm vifte i HK-brettet som luft vil komme inn ifra Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. april 2006 Rapporter Del Skrevet 28. april 2006 Ah. Daså. Tok ikke den med en gang jeg Men det feteste måtte jo være å unngå hele "lianli-hk-festet" da. Altså lage ALT i lego + technic. Selv om det av erfaring er litt kinkig... Men følelsen av å få det til er bra da Angående "taket" så blir sikkert det vanskelig å få stivt. Men hvis du bruker lange technik stenger og fester de sammen med sånne små sorte noen, i store antall. Så vil du kunne "sveise" sammen et ganske stort tak uten for mye "fall". Og over setter du på helst to lag med plater.... da avstiver du elt VELdig mye. Vond å forklare helt hvordan men.. se på LegoJungle i siggen min der har jeg laget bunnen etter den malen. Bare at jeg hadde ikke unlimited supply så jeg måtte imporivsere litt da . Men med ett lag med slike sveisinger og tre lag med legoplater i div størrelser så holdt en en hel pc opp uten å gi etter!! Lenke til kommentar
janingar Skrevet 1. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2006 Angående den varme luften som må ut oppe et sted. Kan du ikke lage et par "piper" på toppen, kansje med et par vifter et stykke nedi som drar den varme luften opp av "pipene" akkurat som røyk Hehe. Bare et forslag. Eller ville det minne for mye om et hus? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Angående den varme luften som må ut oppe et sted. Kan du ikke lage et par "piper" på toppen, kansje med et par vifter et stykke nedi som drar den varme luften opp av "pipene" akkurat som røyk Hehe. Bare et forslag. Eller ville det minne for mye om et hus? 6220521[/snapback] Tanken som jeg hovedsakelig kverner på om dagen er akkurat det, rett og slett lage et skråtak, eventuelt et flatt tak med en pipe et sted. Utfordringen blir bare å få det bra til Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Skråtak vil jo bli sykt mye enklere og mer stabilt! Og du slipper den derre "Onkel Skrues Pengebinge"-looken som du nærmer deg Blir litt mer hus liksom. Og du kan jo ha vinduer i gavlene som det er vifter i, eller bare utlufting... Lenke til kommentar
maxell Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Kult med et lego-kabinett ja! Hadde selv som hovedoppgave å bygge en (hold dere fast) konvoluttpakkemaskin i Lego Brukte 3-4 Mindstorms-sett til dette formålet. Fungerte sånn halvveis bra, men var ikke veldig stabilt. Vi kunne dessverre ikke ta oss den frihet å benytte superlim, hadde vi gjort det, så hadde det nok gått brillefint. Vi brukte også MLCad som er et genialt lite program. Endret 9. juni 2006 av maxell Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Kult med et lego-kabinett ja! Hadde selv som hovedoppgave å bygge en (hold dere fast) konvoluttpakkemaskin i Lego Brukte 3-4 Mindstorms-sett til dette formålet. Fungerte sånn halvveis bra, men var ikke veldig stabilt. Vi kunne dessverre ikke ta oss den frihet å benytte superlim, hadde vi gjort det, så hadde det nok gått brillefint.Vi brukte også MLCad som er et genialt lite program. 6272814[/snapback] litt OT: kan jeg se bilder ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå