Fylliksen Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 jeg lurer på å kjøpe et nytt digitalkamera. at det er kompakt og solid er det viktigste. jeg leste et sted at olympus har kommet ut med et nytt mju kamera som var vanntett og støtsikkert. noen som vet hva dette heter og om det er noe bra? jeg har mju400 fra før men syns det er litt i største laget. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det heter Olympus Mju-720. Skal i følge Olympus tåle vann ned til 3 meter og fall fra 1,5 meter. Hvordan bildekvaliteten er vet jeg ikke, men skulle forundre meg om Olympus lager et tvers igjennom råttent kamera Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 det var det ja! takk skal du ha er det noen andre støtsikre og vanntette kameraer som er verdt å vurdere? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Finnes ikke mange støtsikre, men Pentax Optio WP/WPi/W10 er i det minste vanntett ned til 1,5 meter. Alle Olympus mju-kameraene er sprutsikre, men er ikke garantert å overleve en dukkert. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 men skulle forundre meg om Olympus lager et tvers igjennom råttent kamera 5894594[/snapback] Etter å ha hatt tre kompakt oly'er samt et E300 (som ikke tålte å bade i sjøen....) så er det min bestemte oppfatning at Olympus lager meget oppegående kameraer. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Forholdsvis enig med Afseth, men husk at de virkelig små kompakte er Olympus' dårligste mht. både bildekvalitet og spesielt støy. Det er de selvsagt ikke alene om, men er lurt å ha i bakhodet. Selv har jeg et Mju Mini (4 MP) som ekstra lommekamera når jeg en svært skjelden gang ikke har med et av de voksne kameraene. Det er helt greit utendørs på dagtid, men inne samt ute fra skumring og utover blir ofte svært støyete, iallfall om man stoler på automatikken. Jeg har riktignok reddet en del bilder ved å manuelt sette ned ISO og spandere mer belysning, men det er og blir et supplementkamera. Det nyeste til Olympus som du nevner har såvidt jeg husker hele 7 MP. Jeg tilhører også foreningen for de som ikke skjønner vitsen med å dytte så mange punkter i et lommekamera. Det betyr som regel alltid støyplager. Så selv om du prioriterer kompakte mål og robusthet, skal jeg love deg at utpreget bildestøy fort kan bli en irriterende plage. Nå skal det sies at jeg ikke har lest særlig mange tester av dette nye, men det ville jeg gjort før et evt. kjøp, iallfall. Olympus er meget gode på design og brukervennlighet, iallfall etter min mening, selv om enkelte hevder at menyene deres er ubrukelige. Jeg har hatt totalt 4 Olympuser, og finner menyene helt greie. Så som sagt: les grundige gjennom seriøse tester. Og med seriøse, snakker vi ikke om f.eks. bladet Digitalfoto. Akams egne tester, samt digit.no er mer å stole på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) men skulle forundre meg om Olympus lager et tvers igjennom råttent kamera 5894594[/snapback] Etter å ha hatt tre kompakt oly'er samt et E300 (som ikke tålte å bade i sjøen....) så er det min bestemte oppfatning at Olympus lager meget oppegående kameraer. 5894954[/snapback] Ja, er jo nettopp det jeg sier. Endret 9. april 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå