The_PuNk Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Tenkte at det var på tide å bytte ut den gamle pc`n. Siden jeg ikke klarer å spille de nyeste spillene lenger. Så tenkte jeg å lufte oppsette mitt før jeg bestiller. I tilfelle dere har noen forslag til noe som bør forrandres. -Antec Performance One P180 Sort (Netshop.no) -ABIT AN8-32X (Komplett.no) -AMD Athlon 64 X2 4200+ (Netshop.no) -Seasonic S12 Strømforsyning 500W (Komplett.no) -XFX GeFORCE 7900 GT 256MB (Netshop.no) -Corsair PC3200 2048MB (Komplett.no) -NEC DVD-brenner ND-4571 (Netshop.no) -Seagate 300GB S-ATA 7200RPM (Netshop.no) Total Pris: 13808,- + Frakt -Skjerm, Tastatur og Mus har jeg fra før så dette trenger jeg ikke. -Når det gjelder RAM`n er jeg litt usikker. Men jeg tror ikke jeg kommer til å klokke så mye. Hvertfall ikke til å begynne med. Og er heller ikke intrisert i å betale mer 1500kr for RAM. -Tenkte jeg skulle kjøpe et 7900gt kort til og kjøre det i SLI, men det blir ikke før senere. Jeg setter pris på om dere kommer med råd og tips til eventuelle endringer, og hvorfor. Og er det noe esensielt jeg glemmer så må dere si ifra. På forhånd takk. Endret 10. april 2006 av The_PuNk Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Tror jeg ville valgt et annet kabinett, 14 kg jo Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har kombinasjonen Antec P180 og abit AN8 32x. Fungerer greit, men: -det blir veldig trangt på bunnen av kabinettet. Da het er mange koblinger helt nederst på hovedkortet. Har problemer med å nå Ccmos og jeg bruker ingen av Pci sporene nederst på Hk ei heller PCI-E sporet nederst. -HK krever at du kobler til en 4pin molex helt nederst på kortet. Fra denne til evt drev (dvd rom) ganske langt strekk og jeg måtte trekke kabelen over skjermkortet. Da ene drevkabelen går rett ned til hddene nederst i kabinettet. Om du stortsett bruker SATA disker burde dette ikke bli noe problem. Litt tidkrevende å bygge i kabinettet, men mange gode løsninger. Bruker selv en Hiper 480 PSU. Pass på at PSUn ikke er lengre enn hva som er spesifisert i ATX standarden, fordi den da kan komme i konflikt med viften nederst i kabinettet. (tror ikke det gjelder den PSUn du har valgt) Ikke kompatible med f.eks hiper 580. Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Tror jeg ville valgt et annet kabinett, 14 kg jo 5893804[/snapback] Neida, det kabinette skal være helt rått. Kan kanskje være som heisann80 sier at det er litt vanskelig og komme til nederst. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Og er det noe esensielt jeg glemmer så må dere si ifra. 5893676[/snapback] Har du glemt harddisk? Jeg synes oppsettet ditt ser veldig bra ut. Jeg hadde kjøpt et Lian-Li kabinett,men smaken er jo som baken. Edit:Strømforsyningen du har valgt er bra den,men jeg hadde valgt en med avtagbare kabler. For eksempel MIST. Endret 10. april 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå