Gå til innhold

Forslag til hodetelefoner/ørepropper

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe nye hodetelfoner/ørepropper til min Psp for mp3-bruk og spilling.

Akkurat nå har jeg ørepluggene som følgte med en Sony Discman og de er helt greie, faktisk ganske gode.... Så det jeg lurer på er om noen har noe forslag til veldig gode alternativ, eller har erfaringer med noen...

Krav:

- god lyd, og fyldig bass

- behagelige å ha på

- de må ikke slippe inn/ut mye lyd

- ikke for dyre

- se greie ut

Noen jeg har sett på og tenkt på å kjøpe fra før:

Hodetelfoner:

Grado Labs SR60 (er dyre, men har fått best i testen til forbruker.no)

Koss Porta Pro (har man jo hørt skal være bra, men jeg synes de ser ...... stygge ut og slipper vel ut en del lyd :thumbdown: )

Sony MDR-V300 (skal visst ha en 3 m lang kabel :hmm: det kan jo være et problem)

Ørepropper

Sony MDR-EX71SL (de er helt perfekte, ifølge forbruker.no. De ligner på øreproppene som følger med Sony Ericssons Walkman-telefoner :thumbup: høre jo veldig bra ut)

Creative EP-630

Hvilke forslag har du??

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stol altfor mye på de testene hos forbruker.no. De er nok flinkere å teste vaskemaskiner enn lydutsyr.

Jeg har lest mange innlegg der folk absolutt ikke liker Sony MDR-EX71SL. Et par bedre valg i øreplugg-sjangeren er Shure E2c og E3c. Disse to er i en helt annen klasse enn Sony.

Hvis du vil ha store klokker som er komfortable og blokkerer litt lyd, er Grado et dårlig valg. Lyden er ikke verst, men de er helt åpne og klemmer ganske hardt på ørebrusken. I tillegg er de hysterisk overpriset i Norge.

Sennheiser har en del fine store hodetelefoner, f.eks. HD215 er ikke halvgæern. Puten ligger rundt ørene, og den demper godt. Det er ikke sikkert designet faller i smak.

Senn eH250 klemmer mot ørene, men ikke altfor ille. De demper veldig godt, og er ikke så store. Lyden er helt ok til prisen.

Mine to favoritter er Beyerdynamic DT231 og AKG K81 DJ. DT231 fordi den gir så sinnsykt mye lyd for pengene. Den demper litt, og er ganske behagelig. Den er veldig solid bygd. Et trygt kjøp.

AKG K81 DJ er en helt ny sak som folka på Headfi.com snakker veldig pent om. Den er passe stor, godt isolert og låter faktisk veldig kurrant. Passer godt til bærbare ting pga.en solid og praktisk konstruksjo. Et spennede alternativ. Ta en titt på den.

AKG har også K26P og K27im som er fine greier, men jeg holder allikevel en knapp på K81 DJ.

Et alltid godt tips er å bruke Produktguiden her på HW.no, den er faktisk godt oppdatert på hodetelefoner for tida.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

AKG K81 DJ ser bra ut. Fungerer den bra til MP3-spillere, PSP o.s.v! Står at den er beregnet til DJ-bruk! NOEN SOM HAR ERFARINGER MED AKG K81 DJ?

Finnes det bedre alternativ? :hmm:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
AKG K81 DJ ser bra ut. Fungerer den bra til MP3-spillere, PSP o.s.v! Står at den er beregnet til DJ-bruk! NOEN SOM HAR ERFARINGER MED AKG K81 DJ?

Finnes det bedre alternativ?  :hmm:

6253591[/snapback]

I got a pair of AKG K81DJ about two months ago and they have replaced Sennheiser HD25-1 (a good portable alternative BTW) as my main portable cans. Senns isolate slightly better but K81DJs are no slouch in this area either. It was their mids that won me over the Senns (and prolly a dawning realization that I'm a bit of a basshead at heart :p ).

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å finne passende nye ørepropper. De standard Creative-ørepluggene som fulgte med Vision:M, har flat lyd og lite bass og de sitter forferdelig dårlig i øret. Det virker som om Sony MDR-EX71SL er det beste alternative både pris-, lyd- og kvalitetsmessig, men jeg har lest noe negativt om de også. Hva velger man?

Lenke til kommentar

Størrelsen på klokkene er det som bekymerer meg ved AKG K81dj!

Derfor har jeg sett på AKG's K26p/24p og Sennheiser PX100/200 som alternstiv! Hva burde jeg isåfall velge?

Sammenligning under: AKG K81DJ, AKG K26P og Sennheiser PX100

post-53511-1149686861_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg nesten bestemt meg: Enten blir det AKG K26p eller så blir det Sennheiser PX100/200 (viss ingen sier at noe er enda bedre :!: )

Så hva skal jeg vel Sennheiser eller AKG! Hva burde jeg velge? Hjelp!

Lenke til kommentar
Nå har jeg nesten bestemt meg: Enten blir det AKG K26p eller så blir det Sennheiser PX100/200 (viss ingen sier at noe er enda bedre :!: )

6270178[/snapback]

Used to have Sennheiser P200 and now own AKG K27i (no matter what the folks over at hpx.no say, they are K26ps with volume control). AKG K27i had the P200 beat on sound and isolation (never really got any with P200). Soundwise, the open Sennheiser P100s are universally (read headfi.com :D ) regarded as the best of the three.

Lenke til kommentar

Okei, jeg klarer ikke å velge...

PX100/PX200: De er vel ganske like bortsett fra at PX200 er lukket og PX100 ikke.

AKG K27i: Virker veldig bra! Men de er dyre og virker overpriset! Hadde de hatt samme pris som PX100/200 hadde jeg nok gått for disse med en gang! Men AKG k26p er vel nesten den samme til en billigere pris!

Men så kommer det til lyd da! Jeg hører for det meste på Rock, Punk og Trance så da trenger jeg god bass! Det gjør det hele enda vanskeligere å velge fordi det skal være mer bass i AKG sine headsett enn i Sennheiser's! Jeg sliter virkelig nå!

Jeg har aldri hatt noe lukket headsett så jeg lurer på om man kan ta av putene og bruke de som et åpent headsett? (tviler vel egentlig på det men)

Viss noen svarer så skal jeg slutte å mase :yes:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

6270178[/snapback]

Hvis du er ute etter fyldig bass, er AKG veien å gå. Sennheiser har mer nøytral gjengivelse med mer detalj, mens AKG gir deg litt mer fyldig lyd og bedre isolasjon på bekostning av klarhet. Men det trenger ikke å være en ulempe hvis du for det meste hører på pop/rock/metal type musikk. Til klassisk/jazz ville jeg foretrekke Sennheiser PX200 eller 100.

Selv bruker jeg PX200, AKG K501 og Sony MDR-7506 Monitor, alle har sine bruksområder.

Lenke til kommentar

Kan tilføye at jeg har Sony MDR-V300 og de er helt middels og ikke noe mer. Forøvrig ville jeg foretrukket AKG K26P, har kompiser som snakker varmt om disse.

Har selv Pioneer CL30 lukkede ørepropper og kan si at lyd og komfort er upåklagelig. Relativt billige er det også. ( 300,- elkjøp )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...