ensveio Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg har et chieftec kabinett med mulighet for 2 vifter bakpå. Jeg har da kun 1 vifte å montere, så jeg lurer på hvor den gjør best nytte av seg, i den øvre eller nedre "vifte sokkelen". Takk Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har du kun en vifte vil den nok gjøre mest nytte i den nederste socketen og med luft innover i kabinettet!! Da kjører den kald luft over skjermkortet! Ellers er det en fordel med 2 vifte og kjøre en fremme innover mot harddisken(e) og en bak utover, for å få mest mulig gjennomtrekk i kabinettet!! CPU kjøleren er ikke så ekkektiv når den pumper varm systemluft over kjøleribben!! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Nedre, helt klart. Varm luft stiger . :wink: Lenke til kommentar
ensveio Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 01:27, skrev C. Alshus:Nedre, helt klart. Varm luft stiger. :wink: hmmm, ja varm luft stiger, så da vil man plassere viften øverst slik at det er den varme luften som forlater kabinettet (?) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 kommer an på hvilken vei den blåser. jeg ville satt den til å blåse innover hardiskene foran.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå